Nowy odcinek drogi ekspresowej posiada dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, z możliwością dobudowy trzeciego pasa w razie potrzeby. Jego otwarcie sprawiło, że Łódź stała się pierwszą aglomeracją w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostrady i drogi szybkiego ruchu. Dzięki powstałej i oddanej do użytku drodze S14, wyprowadzony został ruch tranzytowy z Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego. Wśród korzyści nie można zapomnieć o łatwiejszym dostępie do autostrad A2 i A1 oraz drogi ekspresowej S8 dla kierowców próbujących wyjechać zachodniej części miasta.

GDDKiA

Czytaj więcej

Fotoradar rekordzista: zarejestrował w rok 120 tys. wykroczeń za 33 mln zł

Budowa obu odcinków drogi ekspresowej S14 była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna kwota dofinansowania, to ponad 903,6 miliona złotych. Umowę na nowo otwarty odcinek zawarty został 22 sierpnia 2019 roku z firmą Stecol. Całkowity koszt jego budowy to nieco ponad 811 milionów złotych. Z kolei umowę na realizację oddanego w ubiegłym roku odcinka pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki zawarto 10 października 2018 roku. Ten odcinek zrealizowało konsorcjum firm: Budimex i Strabag, a koszt budowy wyniósł blisko 670 milionów złotych.

Czytaj więcej

Renault Rafale: Zaprojektowany do bicia rekordów