Nowy odcinek drogi ekspresowej posiada dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, z możliwością dobudowy trzeciego pasa w razie potrzeby. Jego otwarcie sprawiło, że Łódź stała się pierwszą aglomeracją w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostrady i drogi szybkiego ruchu. Dzięki powstałej i oddanej do użytku drodze S14, wyprowadzony został ruch tranzytowy z Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego. Wśród korzyści nie można zapomnieć o łatwiejszym dostępie do autostrad A2 i A1 oraz drogi ekspresowej S8 dla kierowców próbujących wyjechać zachodniej części miasta.
Czytaj więcej
W Antwerpii funkcjonuje najbardziej skuteczny fotoradar Europy. W 2022 r. zarejestrował przekroczenia prędkości u 120 tys. kierowców, na łączną kwotę 7,5 mln euro (ok. 33,3 mln zł).
Budowa obu odcinków drogi ekspresowej S14 była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna kwota dofinansowania, to ponad 903,6 miliona złotych. Umowę na nowo otwarty odcinek zawarty został 22 sierpnia 2019 roku z firmą Stecol. Całkowity koszt jego budowy to nieco ponad 811 milionów złotych. Z kolei umowę na realizację oddanego w ubiegłym roku odcinka pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki zawarto 10 października 2018 roku. Ten odcinek zrealizowało konsorcjum firm: Budimex i Strabag, a koszt budowy wyniósł blisko 670 milionów złotych.
Czytaj więcej
Renault zaprezentował najbardziej prestiżowy model w gamie. Rafale to SUV - o cechach coupe, który ma cztery skrętne koła i wyłącznie hybrydowe napędy.