Firma należy do chińskiego miliardera Li Shufu. Na liście Fortune Global 500 największych firm świata za 2022 rok zajęła 229. miejsce. Shufu poparł decyzję marki samochodowej Geely o zwiększeniu sprzedaży samochodów w Rosji po wycofaniu się globalnych rywali z rynku po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Również Daniel Lee, dyrektor wykonawczy holdingu Geely, powiedział, że nie chce nakazać swoim firmom opuszczenia rosyjskiego rynku: - Absolutnie nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy zmuszać każdą z naszych marek samochodów do wycofania się z rosyjskiego rynku – powiedział Daniel Lee, przemawiając na konferencji FT Future of the Car Summit.
Czytaj więcej
Podczas prezentacji na forum ekonomicznym w St. Petersburgu (tzw. rosyjskie Davos), w obecności kremlowskiej wierchuszki, nowa Łada Aura odmówiła posłuszeństwa. Samochód nie chciał zapalić i jego naprawą musiał zająć się dyrektor rosyjskiego koncernu.
Sprzedaż samochodów marki Geely w Rosji wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym, z 5 543 sztuk do 12 673 sztuk. Przychody Geely Auto Group w 2022 roku wyniosły ponad 20 miliardów dolarów. Dystrybutorem marki Geely w Rosji jest Geely Motors LLC. Obroty tej spółki w 2022 roku wzrosły o 82 proc. do 800 mln USD, zysk netto o 5105 proc. do 201 mln USD, a do rosyjskiego budżetu wpłacono ponad 51,4 mln USD w postaci podatków. Od maja 2023 r. Sieć oficjalnych dealerów Geely jest reprezentowana w 89 rosyjskich miastach i obejmuje 157 centrów dealerskich. Firma Geely wprowadza na rynek rosyjski nową, najtańszą wersję coupe-crossovera Tugella.
Geely Tugella
Chińska platforma Izery
Chiński koncern jest również właścicielem kilku znanych marek samochodowych takich jak Volvo, Polestar, Lotus, współwłaścicielem Smarta, London Electric Vehicle Company, ale również dostawcą platformy dla polskiego auta elektrycznego Izera. ElectroMobility Poland podpisało umowę z Geely w listopadzie 2022 roku. Teraz część Szwedów, w tym władze miasta Goeteborg oraz szwedzkie wojsko nie chce wspierać chińskiej marki i zpowiedziała koniec zakupów samochodów marki Volvo. Szwedzi poważnie traktują tego rodzaju obietnice. Kiedy Ukraina wpisała na czarną listę firmę Mondelez, jednego z największych na świecie producenta przekąsek produkty tej spółki natychmiast wycofała ze sprzedaży sieć Ikea, zrezygnowały z nich siły zbrojne, linie lotnicze SAS i Norwegian oraz linie kolejowe SJ.