Rosja sprowadzi samochody z Iranu, w planach jest też produkcja

Rosyjski ambasador w Iranie potwierdził prowadzenie rozmów w sprawie dostarczenia pierwszej partii samochodów marki, o której jeszcze nigdy nie słyszeliście. Iran Khodro (Iran Khodro Industrial Group) chce do końca pierwszego kwartału sprowadzić na rosyjski rynek 2000 aut.

Publikacja: 13.02.2023 11:18

Iran Khodro Tara

Iran Khodro Tara

Foto: mat. prasowe

To nie jedyna marka samochodowa z Iranu, która ma plany związane z Rosją. SAIPA (Societe Anonyme Iranienne de Production Automobile), to marka która przez lata produkowała auta na licencji francuskiej i koreańskiej (np. Renault 5, Renault 21, Kia Pride). Teraz firma chce sprzedawać w Rosji 20 tys. swoich samochodów rocznie. W późniejszym czasie Iran i Rosja planują wspólną produkcję samochodów na szeroką skalę.

Iran Shahin

Iran Shahin

mat. prasowe

Czytaj więcej

Sankcje przynoszą efekty. Rosyjski rynek motoryzacyjny kurczy się

Na rosyjskim rynku ma rozpocząć się sprzedaż modelu Iran Khodro Tara, czyli nic innego jak produkowany na licencji Citroen C-Elysee. SAIPA planuje wejść na rynek z modelem Quik i Saina, które są pochodną wersją Kii Pride oraz z produkowanym od 2018 roku modelem Shahin powstałym na pierwszej irańskiej platformie, ale bazującym na częściach poprzedniej generacji Toyoty Yaris.

Saipa Saina

Saipa Saina

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

To nie jedyna marka samochodowa z Iranu, która ma plany związane z Rosją. SAIPA (Societe Anonyme Iranienne de Production Automobile), to marka która przez lata produkowała auta na licencji francuskiej i koreańskiej (np. Renault 5, Renault 21, Kia Pride). Teraz firma chce sprzedawać w Rosji 20 tys. swoich samochodów rocznie. W późniejszym czasie Iran i Rosja planują wspólną produkcję samochodów na szeroką skalę.

Na rosyjskim rynku ma rozpocząć się sprzedaż modelu Iran Khodro Tara, czyli nic innego jak produkowany na licencji Citroen C-Elysee. SAIPA planuje wejść na rynek z modelem Quik i Saina, które są pochodną wersją Kii Pride oraz z produkowanym od 2018 roku modelem Shahin powstałym na pierwszej irańskiej platformie, ale bazującym na częściach poprzedniej generacji Toyoty Yaris.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie