Rosja sprowadzi samochody z Iranu, w planach jest też produkcja

Rosyjski ambasador w Iranie potwierdził prowadzenie rozmów w sprawie dostarczenia pierwszej partii samochodów marki, o której jeszcze nigdy nie słyszeliście. Iran Khodro (Iran Khodro Industrial Group) chce do końca pierwszego kwartału sprowadzić na rosyjski rynek 2000 aut.

Publikacja: 13.02.2023 11:18

Iran Khodro Tara

Iran Khodro Tara

Foto: mat. prasowe

To nie jedyna marka samochodowa z Iranu, która ma plany związane z Rosją. SAIPA (Societe Anonyme Iranienne de Production Automobile), to marka która przez lata produkowała auta na licencji francuskiej i koreańskiej (np. Renault 5, Renault 21, Kia Pride). Teraz firma chce sprzedawać w Rosji 20 tys. swoich samochodów rocznie. W późniejszym czasie Iran i Rosja planują wspólną produkcję samochodów na szeroką skalę.

Iran Shahin

Iran Shahin

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Sankcje przynoszą efekty. Rosyjski rynek motoryzacyjny kurczy się

Na rosyjskim rynku ma rozpocząć się sprzedaż modelu Iran Khodro Tara, czyli nic innego jak produkowany na licencji Citroen C-Elysee. SAIPA planuje wejść na rynek z modelem Quik i Saina, które są pochodną wersją Kii Pride oraz z produkowanym od 2018 roku modelem Shahin powstałym na pierwszej irańskiej platformie, ale bazującym na częściach poprzedniej generacji Toyoty Yaris.

Saipa Saina

Saipa Saina

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

To nie jedyna marka samochodowa z Iranu, która ma plany związane z Rosją. SAIPA (Societe Anonyme Iranienne de Production Automobile), to marka która przez lata produkowała auta na licencji francuskiej i koreańskiej (np. Renault 5, Renault 21, Kia Pride). Teraz firma chce sprzedawać w Rosji 20 tys. swoich samochodów rocznie. W późniejszym czasie Iran i Rosja planują wspólną produkcję samochodów na szeroką skalę.

Na rosyjskim rynku ma rozpocząć się sprzedaż modelu Iran Khodro Tara, czyli nic innego jak produkowany na licencji Citroen C-Elysee. SAIPA planuje wejść na rynek z modelem Quik i Saina, które są pochodną wersją Kii Pride oraz z produkowanym od 2018 roku modelem Shahin powstałym na pierwszej irańskiej platformie, ale bazującym na częściach poprzedniej generacji Toyoty Yaris.

Tu i Teraz
Nowy rozdział Maserati w Polsce. Zmiana przedstawiciela marki
Tu i Teraz
Remont najgorszego odcinka autostrady w Polsce. Koniec z pofałdowaniami na A1
Tu i Teraz
Nowy plan Renault i Geely. Będą przerabiać elektryki na hybrydy
Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask