Firma z branży przewozu osób od początku roku rozsyła do użytkowników informacje o wdrożeniu nowych reguł w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Można to czytać jako odpowiedź na głośne przypadki wykonywania przewozów przez nieuprawnione do tego osoby, czy molestowania i napaści na pasażerki, do których dochodziło w ub. r. Kilka miesięcy temu media obiegły historie takich zdarzeń, które miały miejsce właśnie podczas kursów wykonywanych przez operatorów para-taksówek. Teraz Bolt ogłasza uruchomienie procedur „bardziej szczegółowej weryfikacji tożsamości kierowców oraz pojazdów i zwiększenia bezpieczeństwa dla pasażerów”. Jak podkreślają w firmie, Bolt „zrobił w tym zakresie więcej niż wymaga od nas prawo i chcemy, aby nasze nowe wewnętrzne procedury i zasady stały się wzorem dla całej branży”.
Czytaj więcej
59 osobowe Jury Car of the Year (COTY) wybrało samochód roku 2023. Z pośród siedmiu pozostałych w finale kandydatów pierwsze miejsce zdobył elektryczny Jeep Avenger, który budowany jest w fabryce w Tychach.
Od 1 stycznia operator zablokował dostęp do platformy kierowcom, którzy nie spełniają nowych wymagań. A te standardy to weryfikacja identyfikatorów kierowców przez pracowników Bolt, przedstawianie zaświadczeń o przejściu badań medycznych i psychologicznych, czy oznakowanie pojazdu zgodnie z wymogami dla taksówek obowiązujących w danej gminie. Pracownicy Bolt mają też weryfikować wypisy z licencji na dany samochód. Działania te mają zapobiec m.in. świadczeniu usług przez osoby inne niż kierowca wyświetlający się w aplikacji (co wcześniej miało miejsce). Użytkownicy, jeśli zauważą nieprawidłowości, mają możliwość ich zgłaszania w aplikacji. Jeśli – po kontroli przez pracowników Bolt – okaże się, że faktycznie doszło do złamania standardów, klient za taki „donos” otrzyma nawet 10 zł na nagrody na kolejny przejazd.
- Poprzez zaostrzenie wymogów wobec kierowców i flot potwierdzamy, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązanie. Postanowiliśmy wyznaczyć nowe, inspirujące całą branżę standardy i tym samym blokujemy dostęp do platformy kierowcom, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów - mówi Paweł Kuncicki, country manager Bolt w Polsce. Firma uruchamia też Punkty Obsługi Kierowców. To 12 zlokalizowanych w największych polskich miastach placówek (to w nich kierowcy będą przedstawiać wszystkie konieczne dokumenty, a zespół pracowników Bolt zweryfikuje ich przed dodaniem do platformy).
Czytaj więcej
Mazda ma ochotę wejść do klasy premium. Jakość, pomysły, rodzaje napędu jak najbardziej potwierdzają te aspiracje. Nowy SUV ma to przypieczętować.