Firma z branży przewozu osób od początku roku rozsyła do użytkowników informacje o wdrożeniu nowych reguł w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Można to czytać jako odpowiedź na głośne przypadki wykonywania przewozów przez nieuprawnione do tego osoby, czy molestowania i napaści na pasażerki, do których dochodziło w ub. r. Kilka miesięcy temu media obiegły historie takich zdarzeń, które miały miejsce właśnie podczas kursów wykonywanych przez operatorów para-taksówek. Teraz Bolt ogłasza uruchomienie procedur „bardziej szczegółowej weryfikacji tożsamości kierowców oraz pojazdów i zwiększenia bezpieczeństwa dla pasażerów”. Jak podkreślają w firmie, Bolt „zrobił w tym zakresie więcej niż wymaga od nas prawo i chcemy, aby nasze nowe wewnętrzne procedury i zasady stały się wzorem dla całej branży”.

Czytaj więcej

Wybrano samochód roku 2023. To elektryk budowany w Polsce

Od 1 stycznia operator zablokował dostęp do platformy kierowcom, którzy nie spełniają nowych wymagań. A te standardy to weryfikacja identyfikatorów kierowców przez pracowników Bolt, przedstawianie zaświadczeń o przejściu badań medycznych i psychologicznych, czy oznakowanie pojazdu zgodnie z wymogami dla taksówek obowiązujących w danej gminie. Pracownicy Bolt mają też weryfikować wypisy z licencji na dany samochód. Działania te mają zapobiec m.in. świadczeniu usług przez osoby inne niż kierowca wyświetlający się w aplikacji (co wcześniej miało miejsce). Użytkownicy, jeśli zauważą nieprawidłowości, mają możliwość ich zgłaszania w aplikacji. Jeśli – po kontroli przez pracowników Bolt – okaże się, że faktycznie doszło do złamania standardów, klient za taki „donos” otrzyma nawet 10 zł na nagrody na kolejny przejazd.

- Poprzez zaostrzenie wymogów wobec kierowców i flot potwierdzamy, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązanie. Postanowiliśmy wyznaczyć nowe, inspirujące całą branżę standardy i tym samym blokujemy dostęp do platformy kierowcom, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów - mówi Paweł Kuncicki, country manager Bolt w Polsce. Firma uruchamia też Punkty Obsługi Kierowców. To 12 zlokalizowanych w największych polskich miastach placówek (to w nich kierowcy będą przedstawiać wszystkie konieczne dokumenty, a zespół pracowników Bolt zweryfikuje ich przed dodaniem do platformy).

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Szansa na duży awans