Sprzedaż nowych samochodów zaczęła maleć w Rosji po wprowadzeniu przez zachodnie kraje sankcji, które utrudniały import samych samochodów, ale również materiałów i podzespołów potrzebnych do produkcji na terenie kraju. Zachodnie firmy zaczęły zawieszać produkcję i sprzedaż aut. W Rosji modne stały się używane samochody sprowadzane z Azji. Import takich używanych samochodów zwiększył się ponad dwukrotnie do 23 117 egzemplarzy z 11 055. Znaczna większość, bo aż 76 proc. aut została sprowadzona z Japonii, na kolejnych miejscach znalazły się Chiny i Białoruś. Nowe auta, kupowane na terenie Rosji w większości pochodzą z Chin. Urząd celny z Władywostoku poinformował, że Rosjanie sprowadzili indywidualnie w ciągu 8 miesięcy (styczeń-sierpień) ponad 100 tys. samochodów.
Czytaj więcej
ADAC przetestował 33 opony zimowe w dwóch wymiarach dla małych samochodów i SUV-ów. Dwa modele otrzymały ocenę "niezadowalającą", pozostałe nie uzyskały oceny wyższej niż "dostateczna".
Zmieniła się też struktura rynku motoryzacyjnego. Udział pojedynczych osób sprowadzających nowe samochody zwiększył się do 23 proc. w sierpniu z 2 proc. w lutym. Dealerzy nie mając dostaw nowych samochodów zaczęli sprzedawać i oferować w leasingu używane auta. Po rosyjskiej agresji Stowarzyszenie Europejskich Przedsiębiorców (AEB), reprezentujące firmy obecne w Rosji zmieniło tegoroczną prognozę sprzedaży nowych samochodów. Teraz przewiduje spadek o ok. 50 proc., wcześniej zakładało wzrost o 3,3 proc. Od stycznia do końca września sprzedaż nowych pojazdów zmalała o prawie 60 proc.
Czytaj więcej
Jakiś rok temu Mazda odnowiła model CX-5. W zmianach postawiła na komfort, bezprzewodową komunikację z Apple CarPlay i nowe wersje wyposażenia. SUV Mazdy ma być wygodniejszy i bardziej oszczędny.