Łącznie przetestowano 16 opon o wymiarach 185/65 R15 przeznaczonych np. do takich modeli jak VW Polo czy Opel Corsa. Testy przeprowadzono pod kątem prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni, właściwości na śniegu i lodzie, a także poziomu hałasu i zużycia paliwa. W teście rolę odegrało również zużycie. Ocenę "dobrą" otrzymały cztery modele firm Goodyear, Continental, Semperit i Michelin. Pozostałe siedem opon otrzymało ocenę "zadowalającą", z których część miała złe prowadzenie na śniegu, ale i suchej nawierzchni. Trzy opony - Dunlop, Fulda i Barum - otrzymały od ADAC ocenę "dostateczną", głównie za fakt do wczesnej nadsterowności podczas manewrów. Dwie chińskie opony - Imperial Snowdragon HP i Wanil SW611 - otrzymały wynikiem z oznaczeniem "niedostateczny". ADAC odradza zakup tych dwóch konkretnych opon, ponieważ wyjątkowo słabo radzą sobie na mokrej nawierzchni. "Droga hamowania z prędkości 80 km/h jest o około dziesięć metrów dłuższa niż w przypadku topowych marek opon" - komentuje ADAC.

Czytaj więcej

Goodyear skonstruował oponę, która może przejechać nawet 500 tys. km

Drugi typ testowanych opon mają rozmiar 216/60 R16. Pasują do SUV-ów takich jak Audi Q3 czy VW T-Roc. W tym przypadku ADAC przetestowało 17 modeli opon. Produkty firm Goodyear, Continental, Dunlop i Michelin zostały ocenione jako "szczególnie godne polecenia". Według niemieckiego klubu samochodowego pozostałe typy opon stanowią dobrą alternatywę i w większości zostały zdeklasowane z powodu jednego ocenianego mankamentu. Najgorszym modelem w tym teście jest opona marki Coopertires z oceną "dostateczną". Według ADAC, opona wykazuje najgorsze zachowanie na suchej nawierzchni.

Czytaj więcej

Hyundai Ioniq 5: Bardzo ważny elektryk