Rzecznik prasowy Mercedesa poinformował o akcji przywoławczej klasy C wyprodukowanej pomiędzy październikiem 2020 roku a czerwcem 2022 roku. Firma ze Stuttgartu stwierdziła, że do modułów samochodu odpowiedzialnych za odbieranie sygnałów i wydawanie różnego poleceń może dostać się wilgoć. Moduły znajdują się w bagażniku, do którego po otawrciu też może dostać się woda (np. po deszczu).

Czytaj więcej

Miliardy dolarów na fabryki baterii do elektryków. Najwięcej wyda Mercedes

Taka sytuacja może doprowadzić do nieprawidłowego działania, w tym awarii tylnych świateł i kamery cofania. Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) podał, że nie można też wykluczyć niebezpieczeństwa zwarcia powodującego pożar wewnątrz samochodu. Egzemplarze dotknięte wadą otrzymają dodatkową warstwę ochronną, aby powstrzymać wodę przed dotarciem do modułów. Naprawa w autoryzowanym serwisie ma zająć około godziny. Klienci zostaną poinformowani i wezwani do jak najszybszego umówienia się na wizytę w warsztacie.

Czytaj więcej

Mercedes-Maybach S 680: Luksus i styl legendy