- Przede wszystkim w naszych planach jest zlokalizowanie produkcji w Rosji. Chery ma projekty, które zakładają montowanie samochodów w Rosji. Z różnych powodów nie doszło do ich realizacji. Dziś za kwestię lokalizacji odpowiada przede wszystkim centrala i prowadzi intensywne negocjacje z wieloma rosyjskimi producentami - powiedział Władimir Szmakow, , dyrektor generalny JSC Chery Automobiles Rusia. Zapytany przez TASS o możliwość umieszczenia produkcji w zakładach UAZ nie odpowiedział na to pytanie. Podkreślił, że za wcześnie mówić o konkretnych rosyjskich zakładach i potencjalnych partnerach. - Nie chciałbym mówić o tym z kim negocjujemy i jakie modele byłyby produkowane. Na to jest trochę za wcześnie - stwierdził Szmakow.
Czytaj więcej
Lexus stworzył segment SUV-ów premium i do tej pory sprzedał 6 040 307 aut tej klasy na świecie. To blisko połowa całej sprzedaży w 33-letniej historii marki.
Chery jest marką samochodów należącą do państwowej firmy chińskiej Chery Automobile. To dziewiąty w kraju producent samochodów. W 2021 r. sprzedał 959 tys. pojazdów, w tym 40 874 w Rosji. Władimir Szmakow wyraził nadzieję, że w tym roku sprzedaż wzrośnie do 80-100 tys. Z raportu Chery Holding Group wynika, że Chińczycy sprzedali w lipcu 131 533 samochody, o 57,7 proc. więcej w ujęciu rok do roku, w tym w eksporcie 50 614, czyli o 90,1 proc. więcej. Sprzedaż do Rosji zmalała w ostatnich 2 miesiącach z powodu mniejszego popytu i zakłóceń w łańcuchu dostaw. Od lutego w Rosji zamknięto 18 fabryk samochodów, pracują tylko dwie. Rząd rosyjski przeznaczył 20,7 mld rubli (376,7 mln dolarów) wsparcia.
Według danych chińskich władz celnych, eksport pojazdów do Rosji wyniósł w maju 32 mln dolarów wobec 84,6 mln w kwietniu i 190,7 mln w marcu. Chińskie marki Chery, Geely, Naval i Changan znalazły się wśród 20 najchętniej kupowanych przez Rosjan - odnotował „Kommersant”. Poinformowano o zakończeniu budowy zakładu Great Wall Motor w Tule i uruchomieniu w nim produkcji 5 czerwca. Ten pierwszy zagraniczny zakład chińskiej firmy składa się z tłoczni blach, spawalni, lakierni i działu końcowego montażu.
Czytaj więcej
Golf nie był by Golfem bez modelu GTI. To coś więcej niż tradycja. GTI towarzyszy kompaktowi z Wolfsburga od pierwszej generacji, czyli od 1976 roku. GTI to model, który stworzył nowy trend samochodów. GTI wniósł emocje i frajdę z jazdy do normalnego, użytkowego świata.