To wielkie święto motosportu. Le Mans jak co roku ściąga gwiazdy i to nie tylko nazwiska znane ze świata wyścigów. W tym roku na lini pojawi się znany aktor Michael Fassbender. To również wielkie wydarzenie dla firm. W klasie Hypercar H po raz kolejny pojawiły się Toyoty GR010 Hybrid. I to właśnie te auta są obstawiane do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej.
Czytaj więcej
Goodyear to nie tylko producent opon. Teraz amerykańska firma rozwinęła usługę pod nazwą Total Mobility, integrując inteligentne technologie, które przyczyniają się do ułatwienia zarządzania flotami.
Te wyścigi to również nie lada gratka dla firm oponiarskich. Goodyear projektuje i produkuje wyścigowe opony Eagle F1 SuperSport dla kategorii Le Mans Prototype 2, najliczniej reprezentowanej na torze Le Mans. To właśnie ta kategoria, w której startuje m.in. Prema Orlen Team z Robertem Kubicą. W tym roku ma miejsce jubileuszowa, 90. edycja tego historycznego wydarzenia, a rozgrywany w ten weekend wyścig będzie zarazem trzecią rundą sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Oprócz 15 samochodów WEC, Goodyear dostarczy opony również do 12 aut LMP2 z mistrzostw świata startujących na torze Le Mans. Amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, co oznacza ścisłą współpracę z zespołami w zakresie ustawień i strategii na cały sezon, w tym podczas prestiżowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. - Goodyear uwielbia wracać do Le Mans. To najważniejsza data w kalendarzu wyścigów długodystansowych i ważne wydarzenie dla naszej marki. Choć wyścig trwa 24 godziny, przygotowania do niego trwały przez cały rok, ale to właśnie na ten start nasz zespół czeka najbardziej. Niesamowita atmosfera i wyścigi sprawiają, że Le Mans jest tak wyjątkowe - - mówi Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych.
Od tego sezonu zespoły WEC LMP2 mogą korzystać z jednej opony Goodyear na mokrą i suchą nawierzchnię. Oznacza to odejście od dostarczania opon "pośrednich". Chociaż opony te były już używane w sezonie WEC, Goodyear po raz pierwszy zaprezentuje tę dwuelementową strategię na torze Le Mans. „Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem opony na mokrą nawierzchnię o znacznie szerszym zasięgu roboczym” - wyjaśnił Mike McGregor, menedżer ds. programu Goodyear Endurance.