Według amerykańskiego organu bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA w ponad 356 tys. egzemplarzach Modelu 3 został zauważony problem z kamerą cofania. Według NHTSA otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika może z czasem spowodować jej awarię. W związku z tym wszystkie Modele 3 rocznik od 2017 do 2020 są wzywane do warsztatów. NHTSA ogłosiła również, że awaria kamery zwiększa ryzyko kolizji, ale kierowcy mogą nadal prowadzić auta „patrząc przez ramię” lub „korzystając z lusterka wstecznego”.

mat. prasowe

W przypadku Tesli Model S władze USA również wezwały modele do warsztatów. Tutaj jest problem z przednią klapą bagażnika w 119 tys. egzemplarzy z lat 2014-2021. Przenia klapa może się otwierać w trakcie jazdy i tym samym ograniczać widoczność kierowcy. W pojazdach wymienionych egzemplarzach blokada bagażnika jest przesunięta, co oznacza, że ​​druga blokada bezpieczeństwa nie zadziała.

Czytaj więcej

Tesla nie chce niemieckich pieniędzy

Tesla zmagała się w przeszłości z dużą liczbą akcji serwisowych. Najnowszym problemem technicznym było możliwe nieprawidłowe hamowanie awaryjne w Modelu S, 3, X i Y. Wcześniej znane były problemy z Modelem 3 i Modelem Y i wadą materiału przedniego wahacza. Na początku 2021 roku firma musiała wezwać do warsztatów prawie 158 000 starszych modeli Model S i Model X z powodu wadliwego ekranu dotykowego. Również w Chinach pojawił się problemy z prawie 300 000 modelami Tesla Model 3 i Y z powodu uszkodzonego tempomatu. W American Consumer Report Tesla znalazła się na przedostatnim miejscu w rankingu jakości 2021.