Według amerykańskiego organu bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA w ponad 356 tys. egzemplarzach Modelu 3 został zauważony problem z kamerą cofania. Według NHTSA otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika może z czasem spowodować jej awarię. W związku z tym wszystkie Modele 3 rocznik od 2017 do 2020 są wzywane do warsztatów. NHTSA ogłosiła również, że awaria kamery zwiększa ryzyko kolizji, ale kierowcy mogą nadal prowadzić auta „patrząc przez ramię” lub „korzystając z lusterka wstecznego”.
W przypadku Tesli Model S władze USA również wezwały modele do warsztatów. Tutaj jest problem z przednią klapą bagażnika w 119 tys. egzemplarzy z lat 2014-2021. Przenia klapa może się otwierać w trakcie jazdy i tym samym ograniczać widoczność kierowcy. W pojazdach wymienionych egzemplarzach blokada bagażnika jest przesunięta, co oznacza, że druga blokada bezpieczeństwa nie zadziała.
Czytaj więcej
Najbogatszy człowiek świata Elon Musk, człowiek, który wymyślił Teslę, nie chce niemieckich miliardów. Poinformował już niemieckie władze, że nie skorzysta z należnego mu dofinansowania na fabrykę samochodów w Gruenheide pod Berlinem.
Tesla zmagała się w przeszłości z dużą liczbą akcji serwisowych. Najnowszym problemem technicznym było możliwe nieprawidłowe hamowanie awaryjne w Modelu S, 3, X i Y. Wcześniej znane były problemy z Modelem 3 i Modelem Y i wadą materiału przedniego wahacza. Na początku 2021 roku firma musiała wezwać do warsztatów prawie 158 000 starszych modeli Model S i Model X z powodu wadliwego ekranu dotykowego. Również w Chinach pojawił się problemy z prawie 300 000 modelami Tesla Model 3 i Y z powodu uszkodzonego tempomatu. W American Consumer Report Tesla znalazła się na przedostatnim miejscu w rankingu jakości 2021.