Problem jest w tym, ze niemieckie obowiązujące przepisy nie pozwalają na udział w jednym wydarzeniu więcej, niż 5 tysięcy uczestników. Z informacji od źródeł lokalnych do których dotarł Reuters podobno jest nadzieja, że władze niemieckie zgodzą się na nagięcie przepisów. Sam Musk na Twitterze potwierdził swój udział na tej imprezie, na którą zaprosił również mieszkańców okolicznych miejscowości. „Giga Fest”, jak już została określona ta uroczystość ma odbyć się 9 października w Grunheide pod Berlinem, w fabryce która postała za 5,8 mld euro. Rząd federalny dołożył do tego projektu ponad miliard euro. Mają tam powstawać auta elektryczne, które będą sprzedawane w Europie. Rozpoczęcie produkcji planowane jest jeszcze w październiku, albo na początku listopada. Budowa wystartowała w grudniu 2019, ale Elon Musk do tej pory nie utrzymał jeszcze wszystkich niezbędnych zezwoleń.
Żeby zorganizować imprezę inauguracyjną i otwarcie fabryki Tesla musi dostarczyć dowodów, że otoczenie fabryki nie ucierpi, że do wód gruntowych nie przedostaną się jakiekolwiek szkodliwe substancje. Akurat z tym firma miała kłopoty w przeszłości i z tego powodu budowa była wielokrotnie wstrzymywana. — Oczekujemy, ze Tesla zastosuje się do naszych wymogów – powiedział Reuterowi przedstawiciel władz lokalnych. Na swoją inwestycję Tesla wybrała teren graniczący ze zbiornikami wodnymi , stąd obawy ekologów, że substancje toksyczne mogą się przedostać do gruntu, a stamtąd do rzeki i jeziora. Ich zdaniem fabryka może również zużywać zbyt duże ilości wody, co również szkodzi środowisku.
Elon Musk ze swojej strony zapewnia, że jego zakład będzie zużywał mniej wody, niż jest to w przypadku fabryk niemieckiej konkurencji zbudowanych w tym samym regionie. W Tesli zaplanowano recykling, tak aby mieszkańcy tej okolicy nie odczuli, że obok działa fabryka. Dla chętnych do wzięcia udziału w otarciu „Gigafactory Europa” Tesli została udostępniona strona internetowa. Kompletny program nie został jeszcze opublikowany, wiadomo jedynie, że w planach jest zwiedzanie obiektu oraz jazdy testowe modelem Y, który ma być produkowany pod Berlinem.