Elon Musk rezygnuje z produkcji topowej wersji Tesli

Tesla wycofuje się z produkcji modelu S Plaid+, ogłosił na Twitterze Elon Musk. Miał być to elektryk o mocy 1100 KM.

Publikacja: 07.06.2021 14:12

Elon Musk rezygnuje z produkcji topowej wersji Tesli

Foto: moto.rp.pl

Kalifornijski producent samochodów elektrycznych Tesla rezygnuje z produkcji modelu S Plaid+ o mocy 1100 KM, który miał być podobno najlepiej przyspieszającym samochodem produkcyjnym w historii i to zarówno pod względem sprintu do 100 km/h, jak i czasu pokonania 1/4 mili. Przyspieszenie do pierwszej setki Tesla opisywała jako 2.1 sekundy. Musk w swoim krótkim komentarzu stwierdził, że ten model okazuje się niepotrzebny, ponieważ wesja S Plaid (1020 KM) jest wystarczająco dobra.

CZYTAJ TAKŻE: Elon Musk rozważa budowę fabryki w Rosji

""

Tesla Model S Plaid

Foto: moto.rp.pl

Według producenta Tesla Model S Plaid+ miała rozpędzać się do 320 km/h i mieć zasięg od 630 do 830 kilometrów. Model ten miał już nawet swoją cenę katalogową – od 614 490 zł. Tesla ma też problemy z dostawą podstawowego modelu – Model S Plaid. Termin dostawy został przełożony z 3 czerwca na 10 czerwca. Od momentu pokazania w styczniu zmodernizowanego Modelu S ani jeden egzemplarz nie dotarł jeszcze do klienta.

CZYTAJ TAKŻE: Ponad 1000 KM w elektryku Tesli. Znamy polskie ceny

""

Tesla Model S Plaid

Foto: moto.rp.pl

Kalifornijski producent samochodów elektrycznych Tesla rezygnuje z produkcji modelu S Plaid+ o mocy 1100 KM, który miał być podobno najlepiej przyspieszającym samochodem produkcyjnym w historii i to zarówno pod względem sprintu do 100 km/h, jak i czasu pokonania 1/4 mili. Przyspieszenie do pierwszej setki Tesla opisywała jako 2.1 sekundy. Musk w swoim krótkim komentarzu stwierdził, że ten model okazuje się niepotrzebny, ponieważ wesja S Plaid (1020 KM) jest wystarczająco dobra.

CZYTAJ TAKŻE: Elon Musk rozważa budowę fabryki w Rosji

Tu i Teraz
Rosja chce 1,3 mld euro odszkodowania za powrót Renault
Tu i Teraz
Najbardziej popularne używane auta z Chin na polskim rynku. Króluje jedna marka
Tu i Teraz
Stellantis wszystkich zaskoczył. Planuje nowy napęd: hybrydowy silnik diesla
Tu i Teraz
Pamiętacie samochody Yugo? Marka ma wrócić z nowymi budżetowymi autami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Tu i Teraz
Kolejny cios w europejską motoryzację. 120-letnia fabryka zostanie zamknięta
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”