Ford liderem rynku samochodów użytkowych w Polsce

Ford jest liderem rynku samochodów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w Polsce. Jego udział w rynku po pierwszym kwartale 2021 roku przekracza 15 proc.

Publikacja: 29.05.2021 12:05

Ford liderem rynku samochodów użytkowych w Polsce

Foto: moto.rp.pl

Marzec i pierwszy kwartał 2021 roku były bardzo udane dla samochodów użytkowych Forda w Polsce. Marka w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku odnotowała wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli dostawczych względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Według danych instytutu Samar, Ford jest liderem rynku nowych samochodów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w 2021 roku. Dane zawierają rejestracje samochodów dostawczych oraz ich osobowych wersji.

CZYTAJ TAKŻE: Ford F-150 Lightning: Najważniejszy elektryczny pick-up na świecie

""

moto.rp.pl

W pierwszym kwartale bieżącego roku nowych nabywców znalazły 3 463 samochody użytkowe Forda, co stanowi wzrost względem ubiegłego roku o blisko 49 proc. (1 136 sztuk). Udział marki w tym rynku wynosi natomiast ponad 15 proc. wobec 13,55 proc. po pierwszych trzech miesiącach 2020 roku. W samym marcu sprzedaż pojazdów użytkowych Forda wyniosła 1 317 sztuk i wzrosła względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 650 egzemplarzy (ponad 100 proc.). Ford może pochwalić się także świetnymi wynikami w segmencie minibusów. Marka jest liderem tego rynku – zarówno jeśli chodzi o wyniki za marzec, jak i za cały pierwszy kwartał 2021 roku. W marcu nowych nabywców znalazło 241 minibusów Forda, co stanowi wzrost względem ubiegłego roku o ponad 185 proc.

""

moto.rp.pl

Najpopularniejszymi modelami dostawczymi Forda były Transit i Transit Custom. Sprzedaż tego pierwszego w marcu 2021 r. wyniosła 419 sztuk i była o blisko 128 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W pierwszym kwartale do nowych klientów trafiły 1 003 egzemplarze tego modelu, o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dobry wynik odnotował także Transit Custom, którego sprzedaż wzrosła w marcu o 93 proc. (224 sztuk), zaś w pierwszym kwartale ten wzrost wyniósł 45 proc. (611 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

CZYTAJ TAKŻE: Ford opatentował reklamy w samochodzie

""

moto.rp.pl

Co warte podkreślenia, wszystkie modele dostawcze Forda odnotowały wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 r. w odniesieniu do tego samego kwartału ubiegłego roku. Największym wzrostem może pochwalić się Ranger – sprzedano o blisko 80 proc. egzemplarzy więcej niż w Q1 2020. Pick-up Forda jest liderem swojego segmentu z imponującym udziałem na poziomie 47,28 proc. – Popularność samochodów użytkowych opiera się przede wszystkim na ich niezawodności. Są to auta, które muszą być stale gotowe by wypełniać swoje zadania. Dla Forda ten segment jest bardzo ważny, stąd cieszę się, że nasi klienci obdarzają nas i nasze pojazdy zaufaniem, czego odzwierciedleniem jest wiodąca pozycja rynkowa pojazdów użytkowych Forda w Polsce – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Marzec i pierwszy kwartał 2021 roku były bardzo udane dla samochodów użytkowych Forda w Polsce. Marka w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku odnotowała wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli dostawczych względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Według danych instytutu Samar, Ford jest liderem rynku nowych samochodów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w 2021 roku. Dane zawierają rejestracje samochodów dostawczych oraz ich osobowych wersji.

CZYTAJ TAKŻE: Ford F-150 Lightning: Najważniejszy elektryczny pick-up na świecie

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad
Tu i Teraz
Kolejny odcinek autostrady A2 na ukończeniu. Trasa przetnie Polskę ze wschodu na zachód
Tu i Teraz
Nowa, "czysto rosyjska” Wołga okazała się chińskim Changanem
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy