63-lata swojego życia poświęcił firmie, która została założona przez dziadka jego żony. Swoją pracę rozpoczął w 1958 roku, a 20 lat później został jej prezesem. Przez ten czas firma umocniła swoją pozycję jako czołowy producent samochodów kompaktowych. Ponadto podejmował kluczowe decyzje, jak wejście na rynek indyjski w 1983 roku. Efekt? Maruti Suzuki India Ltd., w której producent posiada większość udziałów, jest czołowym graczem na tamtejszym rynku, sprzedającym co drugie auto w kraju.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Suzuki Across: Początki nie muszą być trudne

""

Osamu Suzuki.

moto.rp.pl

Po 43 latach na najwyższym stanowisku w koncernie, Osamu Suzuki postanowił odejść na zasłużoną emeryturę. Powiedział dziennikarzom, że zdecydował się na ten krok po obchodach 100-lecia istnienia firmy i zatwierdzeniu nowego planu zarządzania – podał Reuters. „Nie będę ani uciekał, ani się ukrywał” – powiedział Suzuki, który w przeszłości często powtarzał, że będzie „dożywotnim nie-emerytem”. Po przejściu, w czerwcu br., na emeryturę przyjmie funkcję starszego doradcy w firmie.

""

Toshihiro Suzuki.

moto.rp.pl

Nowym CEO Suzuki Motor Corp. zostanie Toshihiro Suzuki, który jest już prezesem i dyrektorem generalnym. Ma skierować markę na nowe „tory” elektryfikacji. „Suzuki musi podążać za globalnymi trendami” – twierdzi nowy prezes. Z tego względu przez kolejne lata firma będzie się skupić m.in. na osiągnięciu neutralności węglowej oraz elektryfikacji, w którą firma zainwestuje 9,45 mld dolarów (bilion jenów).

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki z największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich marek

W 2019 roku Suzuki podjęło współpracę z Toyotą. Przyniosła ona wiele korzyści (obniżenie kosztów rozwoju i produkcji) w tym dwa nowe modele hybrydowe (klasyczna hybryda – Suzuki Swace oraz hybryda plug-in – Suzuki Across). Docelowo pojawią się również auta zasilane wyłącznie energią elektryczną. Nie wiadomo jednak czy będą to samodzielne konstrukcje czy opracowane z inną marką.