Osamu Suzuki po 63 latach pracy przeszedł na emeryturę

Osamu Suzuki poświęcił firmie ponad sześć dekad swojego życia. W wieku 91 lat, Japończyk postanowił ustąpić ze stanowiska prezesa i przejść na emeryturę. Zostanie zastąpiony przez swojego syna Toshihiro Suzuki, który ma poprowadzić firmę na nowe tory elektryfikacji oraz walczyć z konkurencją ze strony firm technologicznych.

Publikacja: 17.03.2021 11:56

Osamu Suzuki po 63 latach pracy przeszedł na emeryturę

Foto: Osamu Suzuki

63-lata swojego życia poświęcił firmie, która została założona przez dziadka jego żony. Swoją pracę rozpoczął w 1958 roku, a 20 lat później został jej prezesem. Przez ten czas firma umocniła swoją pozycję jako czołowy producent samochodów kompaktowych. Ponadto podejmował kluczowe decyzje, jak wejście na rynek indyjski w 1983 roku. Efekt? Maruti Suzuki India Ltd., w której producent posiada większość udziałów, jest czołowym graczem na tamtejszym rynku, sprzedającym co drugie auto w kraju.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Suzuki Across: Początki nie muszą być trudne

""

Osamu Suzuki.

Foto: moto.rp.pl

Po 43 latach na najwyższym stanowisku w koncernie, Osamu Suzuki postanowił odejść na zasłużoną emeryturę. Powiedział dziennikarzom, że zdecydował się na ten krok po obchodach 100-lecia istnienia firmy i zatwierdzeniu nowego planu zarządzania – podał Reuters. „Nie będę ani uciekał, ani się ukrywał” – powiedział Suzuki, który w przeszłości często powtarzał, że będzie „dożywotnim nie-emerytem”. Po przejściu, w czerwcu br., na emeryturę przyjmie funkcję starszego doradcy w firmie.

""

Toshihiro Suzuki.

Foto: moto.rp.pl

Nowym CEO Suzuki Motor Corp. zostanie Toshihiro Suzuki, który jest już prezesem i dyrektorem generalnym. Ma skierować markę na nowe „tory” elektryfikacji. „Suzuki musi podążać za globalnymi trendami” – twierdzi nowy prezes. Z tego względu przez kolejne lata firma będzie się skupić m.in. na osiągnięciu neutralności węglowej oraz elektryfikacji, w którą firma zainwestuje 9,45 mld dolarów (bilion jenów).

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki z największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich marek

W 2019 roku Suzuki podjęło współpracę z Toyotą. Przyniosła ona wiele korzyści (obniżenie kosztów rozwoju i produkcji) w tym dwa nowe modele hybrydowe (klasyczna hybryda – Suzuki Swace oraz hybryda plug-in – Suzuki Across). Docelowo pojawią się również auta zasilane wyłącznie energią elektryczną. Nie wiadomo jednak czy będą to samodzielne konstrukcje czy opracowane z inną marką.

63-lata swojego życia poświęcił firmie, która została założona przez dziadka jego żony. Swoją pracę rozpoczął w 1958 roku, a 20 lat później został jej prezesem. Przez ten czas firma umocniła swoją pozycję jako czołowy producent samochodów kompaktowych. Ponadto podejmował kluczowe decyzje, jak wejście na rynek indyjski w 1983 roku. Efekt? Maruti Suzuki India Ltd., w której producent posiada większość udziałów, jest czołowym graczem na tamtejszym rynku, sprzedającym co drugie auto w kraju.

Tu i Teraz
Szaleńczy skok akcji Tesli. Elon Musk może dziękować Trumpowi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora