Reklama

W Austrii pojedziemy inteligentną autostradą

Innowacyjny system sterowania ruchem, ułatwiający wymianę informacji pomiędzy samochodami a drogą, wdrażany jest na austriackich autostradach. To pierwsza taka instalacja w Europie. Pozwoli na informowanie o zakłóceniach w ruchu w czasie rzeczywistym.

Publikacja: 28.12.2020 23:22

W Austrii pojedziemy inteligentną autostradą

Foto: moto.rp.pl

Jeśli pojazd wykryje utrudnienia ważne dla innych użytkowników dróg, informacja o tym zostanie im natychmiast przekazana drogą radiową. – Bezpośrednia komunikacja krótkiego zasięgu zapewnia nam natychmiastowy i niezależny od innych sieci dostęp do pojazdów – powiedział Bernd Datler, dyrektor zarządzający ASFINAG, operatora sieci austriackich autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wyglądają dopłaty do samochodów elektrycznych w Austrii?

Cooperative Intelligent Transport System (C-ITS) to system zarządzania ruchem nowej generacji. Wykorzystuje technologię nadawczą do analizy stanu dróg i przekazuje kierowcom informacje dotyczące zatorów na drogach, wypadków i zamykania pasów ruchu. Jego wdrożeniem zajmuje się firma Siemens Mobility we współpracy z ASFiNAG. System obejmie swoim zasięgiem 2200 kilometrów autostrad i dróg ekspresowych w Austrii. Będzie także pomocny dla służb ratowniczych ułatwiając im szybsza nawigacje po mieście. Może również zwiększyć efektywność komunikacji publicznej. Według Markusa Schlitta, dyrektora pionu ITS w Siemens Mobility, inteligentna komunikacja i technologie łączące pojazdy z inteligentną infrastrukturą będą pomagać operatorom autostrad w zarządzaniu ruchem poprzez zmniejszenie zatorów i liczby wypadków. – Cyfryzacja dróg jest istotnym elementem przyszłej mobilności – twierdzi Schlitt.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Polacy jeżdżą o połowę mniej niż Duńczycy czy Austriacy

Reklama
Reklama

ASFiNAG już rozpoczął instalację urządzeń wzdłuż autostrad. Pierwsze elementy C-ITS, które będą ostrzegać o zagrożeniach, mają zostać uruchomione w ciągu najbliższych 15 miesięcy. W perspektywie jego możliwości zostaną rozbudowane o wsparcie zautomatyzowanej jazdy i sieciowego zarządzania ruchem.

Jeśli pojazd wykryje utrudnienia ważne dla innych użytkowników dróg, informacja o tym zostanie im natychmiast przekazana drogą radiową. – Bezpośrednia komunikacja krótkiego zasięgu zapewnia nam natychmiastowy i niezależny od innych sieci dostęp do pojazdów – powiedział Bernd Datler, dyrektor zarządzający ASFINAG, operatora sieci austriackich autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wyglądają dopłaty do samochodów elektrycznych w Austrii?

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama