Reklama

Toyota najbardziej wartościową firmą motoryzacyjną na świecie

Najnowszy ranking Best Global Brands 2020 firmy Interbrand już po raz 17. stwierdził, że japońska marka Toyota ma najwyższą wartość w branży motoryzacyjnej. Została ona wyceniona w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewniło Toyocie 7. miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.

Publikacja: 24.10.2020 09:02

Toyota najbardziej wartościową firmą motoryzacyjną na świecie

Foto: moto.rp.pl

Eksperci Interbrand podkreślili, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. To nie pierwsze wyróżnienie dla Toyota. Japońska marka jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie. Co więcej, w tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4 proc. rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota Corolla GR Hybrid: Toyota z lepszym układem kierowniczym od BMW

Apple, Amazon i Google zajęły trzy pierwsze miejsca. Tuż za Toyotą uplasował się Mercedes. Kolejną motoryzacyjną marką w zestawieniu jest na miejscu jedenastym BMW. Do pierwszej dwudziestki załapała się jeszcze Honda. Tesla wylądowała na czterdziestym miejscu.

""

Hybrydowa Toyota Corolla.

Foto: moto.rp.pl

Toyota jest najbardziej znana jako największy producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2. W Polsce to aktualnie marka nr. 1.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Nowa Toyota Hilux liderem wartości rezydualnej

""

Nowa generacja Toyoty Yaris.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Eksperci Interbrand podkreślili, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. To nie pierwsze wyróżnienie dla Toyota. Japońska marka jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie. Co więcej, w tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4 proc. rynku.

Reklama
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Nowa fala przestojów. W niemieckich fabrykach motoryzacyjnych znów zapadnie cisza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama