SsangYong wypowiada umowę polskiemu importerowi

Koreański producent samochodów SsangYong, wypowiedział British Automotive Holding w trybie natychmiastowym, umowę na dystrybucję swoich samochodów w Polsce. Tym samym spółka Mariusza Książka traci kolejnego strategicznego partnera.

Publikacja: 03.09.2020 16:10

SsangYong wypowiada umowę polskiemu importerowi

Foto: moto.rp.pl

SsangYong Motor Company wypowiedział umowę firmie British Automotive Holding (BAH), która jest właścicielem SsangYong Polska. Jak wynika z oświadczenia koreańskiej firmy, umowa zawarta 6 maja 2019 roku, przestała obowiązywać z dniem złożenia wypowiedzenia tj. 24 sierpnia 2020 roku. W piśmie przewodnim SsangYong Motor Company oczekuje jednak kontynuacji świadczeń serwisowych i gwarancyjnych. Ma to potrwać do czasu wygaśnięcia gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez kontrahentów lub do momentu wyznaczenia nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie wspomnianych usług. Jak na razie BAH przystał na te oczekiwania.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | SsangYong Tivoli 1,2: Trzy cylindry z Korei

Nie wiadomo co było przyczyną zerwania umowy. Jak dowiedział się IBRM Samar od przedstawicieli BAH, obecnie spółka jest na etapie analizowania zasadności i skuteczności wypowiedzenia przez SsangYong Motor Company umowy dystrybucyjnej. Tym samym nie zdradza żadnych szczegółów zasłaniając się klauzulą poufności korespondencji.

""

SsangYong Tivoli.

Foto: moto.rp.pl

Niewątpliwie sytuacja nie jest ciekawa. Jest to kolejna firma, która zrezygnowała ze współpracy z biznesem Mariusza Książka. Pod koniec lipca 2018 roku firma JLR Deutschland wypowiedziała firmie British Automotive Polska – spółka zależna BAH – umowę dystrybucyjną na samochody Jaguara oraz Land Rovera. Współpraca trwa do wygaśnięcia kontraktu, czyli do 31 marca 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: SsangYong Korando: Nowe rozdanie

SsangYong Motor Company jest czwartym co do wielkości koncernem z Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. Producent skupił się przede wszystkim na produkcji samochodów w nadwoziu SUV oraz crossover z napędem na cztery koła. W Europie, w tym również w Polsce, oferta opiewa na 5 modeli.

""

Ssang Young Korando.

Foto: moto.rp.pl

SsangYong Motor Company wypowiedział umowę firmie British Automotive Holding (BAH), która jest właścicielem SsangYong Polska. Jak wynika z oświadczenia koreańskiej firmy, umowa zawarta 6 maja 2019 roku, przestała obowiązywać z dniem złożenia wypowiedzenia tj. 24 sierpnia 2020 roku. W piśmie przewodnim SsangYong Motor Company oczekuje jednak kontynuacji świadczeń serwisowych i gwarancyjnych. Ma to potrwać do czasu wygaśnięcia gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez kontrahentów lub do momentu wyznaczenia nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie wspomnianych usług. Jak na razie BAH przystał na te oczekiwania.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem