SsangYong Motor Company wypowiedział umowę firmie British Automotive Holding (BAH), która jest właścicielem SsangYong Polska. Jak wynika z oświadczenia koreańskiej firmy, umowa zawarta 6 maja 2019 roku, przestała obowiązywać z dniem złożenia wypowiedzenia tj. 24 sierpnia 2020 roku. W piśmie przewodnim SsangYong Motor Company oczekuje jednak kontynuacji świadczeń serwisowych i gwarancyjnych. Ma to potrwać do czasu wygaśnięcia gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez kontrahentów lub do momentu wyznaczenia nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie wspomnianych usług. Jak na razie BAH przystał na te oczekiwania.
CZYTAJ TAKŻE: Ceny | SsangYong Tivoli 1,2: Trzy cylindry z Korei
Nie wiadomo co było przyczyną zerwania umowy. Jak dowiedział się IBRM Samar od przedstawicieli BAH, obecnie spółka jest na etapie analizowania zasadności i skuteczności wypowiedzenia przez SsangYong Motor Company umowy dystrybucyjnej. Tym samym nie zdradza żadnych szczegółów zasłaniając się klauzulą poufności korespondencji.
SsangYong Tivoli.
Niewątpliwie sytuacja nie jest ciekawa. Jest to kolejna firma, która zrezygnowała ze współpracy z biznesem Mariusza Książka. Pod koniec lipca 2018 roku firma JLR Deutschland wypowiedziała firmie British Automotive Polska – spółka zależna BAH – umowę dystrybucyjną na samochody Jaguara oraz Land Rovera. Współpraca trwa do wygaśnięcia kontraktu, czyli do 31 marca 2021 roku.