Koreański SUV otrzymał nowy trzycylindrowy silnik. Dzięki niemu Tivoli ma być bardziej ekonomiczny i tańszy. Cena podstawowa tego modelu rozpoczyna się od 64 200 zł.

SsangYong to jedna z niszowych marek, która nie licząc pickupa ma w swojej ofercie wyłącznie SUV-y. Tivoli to najmniejszy z nich, który teraz otrzymał nową wersję silnikową. To trzycylindrowa, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,2-litra i mocy 128 KM. Napęd przekazywany jest wyłącznie na przednie koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Zużycie paliwa według danych producenta wynosi 5,9 l/100 km. Cena crossovera o długości 4,22 metra rozpoczyna się od 64 200 zł.

SsangYong Tivoli.

Model dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia; Crystal (od 64 200 zł), Amber (od 72 200 zł) i Quartz (od 82 200 zł). Na wyposażeniu seryjnym bazowej wersji brakuje niestety klimatyzacji. Nie można też z tym silnikiem połączyć automatycznej skrzyni biegów.

Ceny konkurencji:

Citroen C3 Aircross (1,2 l, 110 KM) – od 63 550 zł
Dacia Duster (1,0 l, 100 KM) – od 42 900 zł
Ford Puma (1,0 l, 95 KM) – od 69 900 zł
Hyundai Kona (1,0 l, 120 KM) – od 72 200 zł
Jeep Renegade (1,0 l, 120 KM) – od 74 990 zł
Opel Crossland X (1,2 l, 110 KM) – od 75 800 zł
Renault Captur (1,0 l, 100 KM) – od 68 400 zł
Seat Arona (1,0 l, 115 KM) – od 77 400 zł
Skoda Kamiq (1,0 l, 115 KM) – od 77 000 zł
Volkswagen T-Roc (1,0 l, 115 KM) – od 87 290 zł

Wszystko wygląda na to, że dzięki nowemu silnikowi SsangYoung nie wyzwoli się z niszy, a Tivoli nie będzie mógł stanąć do równej walki z konkurencją. Cena nie jest nie jest wysoka, ale za kilka tysięcy więcej kupimy bardziej renomowanego konkurenta jak Renault czy Ford. W bazowej wersji bez klimatyzacji to auto powinno być o wiele tańsze. Żeby osiągnąć sukces SsangYoung musiałby bardziej iść drogą Dacii i skusić klientów do salonu chociażby niską ceną.

CZYTAJ TAKŻE: SsangYong Korando: Nowe rozdanie

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DCC – zawieszenie adaptacyjne. Sport i komfort na co dzień

Chcąc połączyć właściwości jezdne nacechowane sportem z tymi bardziej komfortowymi, inżynierowie opracowali system DCC. ...

Jakie kolory nadwozia wybierają Europejczycy

Trzy czwarte nowych samochodów w Europie są białe, szare lub czarne. W samych tylko ...

Jason Lusty, dyr. Seata ds. nowej mobilności: Millennialsi chcą mieć własne auto

Jason Lusty, dyrektor Seata ds. marketingu nowej mobilności w rozmowie z Interią, z którą ...

Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

Nowe warunki gwarancyjne dla wszystkich modeli Tesli dotyczą zespołów napędowych i baterii. Koniec z ...

Brexit zabija produkcję samochodów w Wielkiej Brytanii

Wielka niepewność ogarnia brytyjski sektor samochodowy. Strach przed twardym Brexitem utrudnia życie producentom. Stowarzyszenie ...

Podsumowanie roku 2020: Toyota wyprzedziła Skodę, ale…

Miniony rok nie był łaskawy dla koncernów i dealerów. Pandemia COVID-19 oraz lockdown wielu ...