Paliwo nadal jest chrzczone. Wiemy, na których stacjach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) opublikował raport z ostatnich badań jakości paliw na stacjach. Choć jest poprawa to niestety zdarzają się przypadki, gdzie paliwo nadal jest chrzczone. Które lokalizacje najlepiej omijać?

Publikacja: 22.08.2020 22:49

Paliwo nadal jest chrzczone. Wiemy, na których stacjach

Foto: moto.rp.pl

Jeszcze w maju tego roku UOKiK informował, że po kontroli stacji paliw w całej Polsce, nie wykryto żadnych nieprawidłowości. Tym samym pojawiła się nadzieja, że rok 2020 będzie pierwszym, w którym nie dojdzie do wykrycia niezgodności w jakości paliw. Niestety cała nadzieja spaliła na panewce. Najnowsze wyniki, obejmujące miesiąc czerwiec, nie są już tak optymistyczne. Okazało się, że niektóre firmy dodają wody albo nie potrafią zadbać o jakość paliwa.

CZYTAJ TAKŻE: W Niemczech powstanie największa stacja do ładowania aut elektrycznych

Zgodnie ze wskazaniem UOKiK, na tych stacjach próbki paliw (z wyłączeniem LPG) wykadzały niewłaściwy skład albo domieszkę wody:
Ewa Jagielska, Zofia Kaczmarek — wspólnicy spółki cywilnej, 78–125 Rymań, ul. Koszalińska 44B (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa liczba oktanowa,
Marianna Pawelec Galon (fr. Orlen), Mroków 1A, 08–455 Trojanów (województwo mazowieckie) – niewłaściwa liczba oktanowa, niewłaściwy skład frakcyjny, pozostałości po destylacji,
Stacja paliw „U Chłopa”, Dzida Edward, Dziura Andrzej, Spółka Jawna, Wieprzód Ordynacki 154a, 22–600 Tomaszów Lubelski (województwo lubelskie) – niewłaściwa stabilność oksydacyjna,
Lawer, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 78–500 Drawsko Pomorskie, ul. Gdyńska 9A (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu,
Firma handlowa Joanna Niedźwiecka, 82–230 Nowy Staw, ul. Bankowa 2 (województwo pomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu.

""

moto.rp.pl

Zbadano również stacje pod kątem LPG. Zgodnie z najnowszymi danymi jakość gazowego paliwa nie została utrzymana przez takie przedsiębiorstwa jak:
Przedsiębiorstwo handlowo-usługowo-produkcyjne „rolmasz” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 76–220 Główczyce, ul. Słupska 3A (województwo pomorskie),
Dariusz Zmudczyński przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowo-usługowe, 13–230 Lidzbark, ul. Działdowska (województwo warmińsko-mazurskie).

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza stacja Orlenu w Niemczech

Korzystanie ze chrzczonego paliwa może doprowadzić do poważnej awarii silnika pojazdu. Korozja może mieć wpływ na działanie wtryskiwaczy, pompy paliwa, a następnie pracy silnika, jego mniejszej dynamiki oraz problemami z uruchomieniem. Ogólnie użytkowanie złego jakościowo paliwa niesie ze sobą ryzyko wysokich kosztów serwisowych. Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany układu paliwowego wraz z wtryskiwaczami, to właściciel może stanąć przed faktem wydatku nawet kilku tysięcy złotych.

Jeszcze w maju tego roku UOKiK informował, że po kontroli stacji paliw w całej Polsce, nie wykryto żadnych nieprawidłowości. Tym samym pojawiła się nadzieja, że rok 2020 będzie pierwszym, w którym nie dojdzie do wykrycia niezgodności w jakości paliw. Niestety cała nadzieja spaliła na panewce. Najnowsze wyniki, obejmujące miesiąc czerwiec, nie są już tak optymistyczne. Okazało się, że niektóre firmy dodają wody albo nie potrafią zadbać o jakość paliwa.

Tu i Teraz
Fiat musi usunąć włoską flagę z produkowanego w Polsce modelu
Tu i Teraz
Skoda wierzy w silnik spalinowy. Kontynuacja produkcji nawet po 2035 r.
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad