Transfer z Seata do Renaulta, który zmieni wygląd przyszłych francuskich modeli

Renault nie tylko podkupił z Seata prezesa, Lukę de Meo ale i ściągnął z hiszpańskiej marki z Grupy Volkswagena głównego projektanta, Alejandro Mesonero-Romanosa – dowiedziały się „Automotive News Europe”.

Publikacja: 27.07.2020 10:45

Transfer z Seata do Renaulta, który zmieni wygląd przyszłych francuskich modeli

Foto: Foto Ferran Nadeu

Francuzi na razie nie potwierdzili tej informacji, a rzeczniczka Seata powiedziała jedynie,że Mesonero Romanos odszedł z firmy na własne życzenie. – Seat jest bardzo wdzięczny Mesonero-Romanosowi za jego wspaniałe 9- lat na stanowisku szefa działu projektowania i życzy mu dalszych sukcesów w jego nowej pracy – napisała w oświadczeniu rzeczniczka Seata. Wiadomo również, że do czasu znalezienia następy Hiszpana, obowiązki szefa działu projektowania przejmie Werner Tietz, szef działu badań i rozwoju.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny nowego Seata Leona. Startuje od 69 700 zł

Urodzony w Madrycie Alejandro Mesonero-Romanos jest absolwentem absolvent Elisavy, barcelońskiej Szkoły Inżynierii i Projektowania oraz londyńskiego Royal College of Art, rozpoczął swoją karierę w 1994 roku w dziale projektowania Seata w Martorell pod Barceloną. Jego brat Carlos pracował tam już od 11 lat. W ciągu swoich pierwszych 7 lat szefował zespołom projektowym w Volkswagenie, Audi i Lamborghini. W 2001 roku przeszedł do Renaulta i pracował w dziale projektowania w Paryżu. W 2009 został przeniesiony do Korei, gdzie został szefem działu projektowania w należącym do Renaulta Samsung Motors. W 2011 roku wrócił do Seata na stanowisko szefa działu projektowania. To on stoi za zmianą wyglądu najnowszych Seatów, co jest widoczne przede wszystkim w SUVach, których sprzedaż przywróciła Seatowi zyski, czyli Arona, Ateca i Tarraco.

""

Alejandro Mesonero-Romanosa.

moto.rp.pl

Linia jest bardziej agresywna, lżejsza i zdecydowanie bardziej atrakcyjna, niż poprzednie, opływowe kształty tych modeli, a przecież marka ma zacięcie sportowe. Mesonero-Romanos stoi także za nowym wyglądem dwóch modeli sub-marki Seata — Cupry — Formentora i Tavascana, ale również Ibizy 5-generacji i najnowszego wydania Leona. Wielka rewolucja w projektowaniu w należącej do Grupy Volkswagena hiszpańskiej marce, zaczęła się kiedy szefowanie w niej objął Luca de Meo i razem postanowili Seata odmrozić i odświeżyć.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Seat Ateca: Ewolucja ważnego modelu

Mesonero-Romanos przyznał wiosną tego roku zadanie, jakie powierzył mu Luca de Meo w Seacie było niesłychanie trudne, ponieważ miał zmienić w projektach aut wszystko, ale tak aby było to jak najmniej widoczne. I w pełni mu się to udało. Seaty Mesonero-Romanosa nadal są rozpoznawalne, ale inne. Za tę transformację otrzymał zresztą kilka prestiżowych nagród.

Francuzi na razie nie potwierdzili tej informacji, a rzeczniczka Seata powiedziała jedynie,że Mesonero Romanos odszedł z firmy na własne życzenie. – Seat jest bardzo wdzięczny Mesonero-Romanosowi za jego wspaniałe 9- lat na stanowisku szefa działu projektowania i życzy mu dalszych sukcesów w jego nowej pracy – napisała w oświadczeniu rzeczniczka Seata. Wiadomo również, że do czasu znalezienia następy Hiszpana, obowiązki szefa działu projektowania przejmie Werner Tietz, szef działu badań i rozwoju.

Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować
Tu i Teraz
Po powodzi do sprawdzenia 1 tys. kilometrów dróg krajowych i ponad 200 mostów