Londyńska taksówka staje się dostawczym vanem. Producent LEVC zaprezentował wariant retro dostawczaka z napędem elektrycznym. Model VN5 pojawi się jeszcze w tym roku w sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Samochód dostawczy jest optycznie i technicznie oparty na modelu elektrycznej taksówki TX. To nowa edycja klasycznej czarnej taxi budowanej od 2017 roku. W wersji dostawczej zamiast kabiny pasażerskiej znajduje się przestrzeń ładunkowa o pojemności około 5500 litrów i miejsce na dwie europalety. Producent określił ładowność auta na 830 kg.

CZYTAJ TAKŻE: Porażka programu dopłat do elektrycznych aut

""

LEVC VN5.

moto.rp.pl

Furgonetka napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 110 kW (150 KM) i akumulatorem o pojemności 31 kWh. Maksymalny dystans na jednym ładowaniu wynosi 93 km. Jeśli wyczerpie się moc baterii z pomocą przyjdzie trzycylindrowy, turbodoładowany silnik naładuje akumulator. Silnik służy wyłącznie do funkcji podładowania baterii.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cena furgonetki to równowartość około 52 000 euro (ponad 230 tys. zł). Oprócz usług kurierskich i dostawczych docelowymi klientami ma być także policja, poczta czy straż pożarna. W przyszłości LEVC, spółka zależna od chińskiego Geely (dlatego we wnętrzu znajdziemy elementy z modeli Volvo), planuje produkować około 10 000 furgonetek rocznie. Nie wiadomo czy i kiedy furgonetka będzie dostępna na rynkach Unii Europejskiej. Jest to możliwe bo LEVC ma partnerów handlowych w Holandii i Norwegii, a w Niemczech również partnerów serwisowych.

CZYTAJ TAKŻE: Wielka Brytania przyspieszy zakaz sprzedaży aut spalinowych

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl