Program Koliber utworzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) jest dedykowany taksówkarzom. Dla tego sektora przeznaczone zostało 40 mln zł (dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 25 000 000 zł oraz dla zwrotnych form dofinansowania – do 15 000 000 zł). Wsparcie obejmuje zakup lub leasing nowego pojazdu elektrycznego, kategorii M1 oraz zakup lub montaż punktu ładowania o mocy do 22 kW.
CZYTAJ TAKŻE: Dopłaty, ulgi i złomowanie. Europa pomaga motoryzacji
Dofinansowanie, o którym mowa jest udzielane w formie dotacji lub pożyczek. Można maksymalnie uzyskać do 20 proc. kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 25 tys. zł w przypadku dotacji oraz do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, jeżeli będzie to pożyczka. Obostrzeniem jest kwota kwalifikowana zakupu lub leasingu wraz z kosztem zakupu i montażu jednego punktu ładowania, nieprzekraczająca 150 tys. zł brutto. Jeżeli beneficjent (mikro-, mały lub średni przedsiębiorca) nie będzie chciał zakupić ładowarki, to wtedy 150 tys. zł brutto stanowi maksymalną cenę zakupu auta. Liczba samochodów objętych dofinansowaniem wynosi 1000 sztuk.
– Z naszego punktu widzenia program Koliber – taxi dobre dla klimatu – jest niezwykle ciekawą i przyszłościową inicjatywą, jednak w tak niepewnych czasach, nie najlepiej zaadresowaną – komentuje Andrzej Padziński, członek zarządu iTaxi.