Andy Palmer po 25 latach pracy w Nissanie, gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. planowania oraz był prawą ręką byłego prezesa japońskiej marki – Carlosa Ghosna, dołączył do zespołu Aston Martina w 2014 roku. Na jego miejsce został powołany Tobias Moers, który do tej pory pełnił funkcję CEO w Mercedes-AMG. Ta zmiana nie jest przypadkowa. Daimler posiada 5 proc. udziałów w marce i dostarcza silniki Mercedes-AMG do ich pojazdów.
Andy Palmer.
Tobias Moers.
Zmiany jakie zachodzą w Aston Martinie są wynikiem złej sytuacji finansowej. Akcje marki spadły o 90 proc. od pierwszej oferty publicznej w 2018 roku. Firma została dotknięta nadmierną podażą do dealerów i globalnym spowolnieniem w sektorze odbiorców dóbr luksusowych. Dodatkowo automarker zaksięgował stratę w wysokości 120 milionów funtów (146 mln USD) w przeciągu pierwszego kwartału. Częściowo jest to wina panującej pandemii COVID-19, która zmusiła producenta do zamknięcia fabryk. Ponieważ firma starała się zebrać fundusze w styczniu kanadyjski miliarder Lawrence Stroll kupił 20 proc. udziałów w Astonie Martinie za prawie 200 milionów funtów (263 mln USD).
CZYTAJ TAKŻE: Aston Martin DBX: Od jego sukcesu zależy przyszłość marki