Reklama

Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Pandemia koronawirusa odciska coraz większe piętno na sektorze motoryzacyjnym. Po 10 dniach kwietnia liczba rejestracji wyniosła 5557 sztuk aut osobowych. Jest to o 65,2 proc. gorszy wynik niż w tym samym okresie rok wcześniej – podał IBRM Samar.

Publikacja: 14.04.2020 22:24

Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Foto: moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Dzienne rejestracje pojazdów spadły w Kwietniu poniżej 1000 sztuk

""

Foto: moto.rp.pl

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

ZOBACZ TAKŻE: Przemysł samochodowy w zapaści. Czy sprzedaż przeniesie się do internetu?

Reklama
Reklama
"Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar"

Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Foto: moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama