Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Pandemia koronawirusa odciska coraz większe piętno na sektorze motoryzacyjnym. Po 10 dniach kwietnia liczba rejestracji wyniosła 5557 sztuk aut osobowych. Jest to o 65,2 proc. gorszy wynik niż w tym samym okresie rok wcześniej – podał IBRM Samar.

Publikacja: 14.04.2020 22:24

Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Foto: moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Dzienne rejestracje pojazdów spadły w Kwietniu poniżej 1000 sztuk

""

moto.rp.pl

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

ZOBACZ TAKŻE: Przemysł samochodowy w zapaści. Czy sprzedaż przeniesie się do internetu?

"Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar"

Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Tu i Teraz
Specjalista tanich aut z silnikami spalinowymi. Tak ma wyglądać przyszłość Dacii
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy ze skrótem P+D pojawił się w Czechach. Wyjaśniamy co oznacza
Tu i Teraz
Hiszpańska marka motoryzacyjna buduje elektryczne jachty w Polsce
moto
Szef BMW mówi „nie” zakazowi sprzedaży aut spalinowych. Twierdzi, że inaczej zaleją nas Chińczycy
Tu i Teraz
Gruzja stała się wielkim eksporterem aut. Tak Rosjanie kupują mercedesy i porsche