Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Pandemia koronawirusa odciska coraz większe piętno na sektorze motoryzacyjnym. Po 10 dniach kwietnia liczba rejestracji wyniosła 5557 sztuk aut osobowych. Jest to o 65,2 proc. gorszy wynik niż w tym samym okresie rok wcześniej – podał IBRM Samar.

Publikacja: 14.04.2020 22:24

Drastyczny spadek rejestracji w pierwszych dniach kwietnia

Foto: moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Dzienne rejestracje pojazdów spadły w Kwietniu poniżej 1000 sztuk

""

Foto: moto.rp.pl

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

ZOBACZ TAKŻE: Przemysł samochodowy w zapaści. Czy sprzedaż przeniesie się do internetu?

"Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar"

Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Foto: moto.rp.pl

Za nami pierwsza dekada kwietnia, która zdecydowanie nie jest optymistyczna dla sektora motoryzacji. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami IBRM Samar, liczba rejestracji w kwietniu spadła poniżej 700 sztuk dziennie. Jedynym wyjątkiem był 6 kwietnia, kiedy zarejestrowano rekordowo, w tym miesiącu, liczbę 861 pojazdów. Łącznie zarejestrowano w tym miesiącu 5557 sztuk. Jest to o 65,2 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 557 szt. samochodów osobowych, o 65,2 proc. mniej niż przed rokiem. – Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. Trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce, a czwartej niewiele brakuje – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy