Sportowe coupe i kabriolet nie są już tak popularne jak niegdyś. Według danych opublikowanych przez IBRM Samar, w 2019 roku ich udział w rynku był o 8,1 proc. mniejszy niż w 2018 roku. Łącznie zarejestrowano ich jedynie 3529 sztuk. Wśród producentów samochodów coupe i kabriolet liderem jest Mercedes. Niemiecki producent zarejestrował 1097 egzemplarzy tego typu aut. Na drugim miejscu uplasował się Ford z wynikiem 783 sztuk, a na trzecim BMW – 615 sztuk. Warto zwrócić też uwagę na czwartą lokatę, którą zajęło Porsche (280 szt.) i znakomitą pozycję Bentleya – sprzedane 43 egzemplarze przy cenach rozpoczynających się powyżej miliona złotych.

""

Bentley Continental GT.

moto.rp.pl

1. Mercedes (1097 szt.)
2. Ford (783 szt.)
3. BMW (615 szt.)
4. Porsche (280 szt.)
5. Mazda (256 szt.)
6. Audi (85 szt.)
7. Lexus (61 szt.)
8. Toyota (46 szt.)
9. Bentley (43 szt.)
10. MINI (42 szt.)

Co jest najpopularniejsze wśród modeli i jednostek napędowych? W przypadku konkretnych modeli, niewątpliwym liderem był Ford Mustang. Ten model został zarejestrowany w liczbie 783 sztuk. Warto też zaznaczyć, że odmiana z silnikiem V8 o objętości 5-litrowów była najczęściej wybieraną. Zarejestrowano łącznie 597 sztuk Mustangów z V8-kami pod maską.

""

Ford Mustang GT.

moto.rp.pl

Na drugim miejscu znalazł się Mercedes Klasy C z wynikiem 493 sztuk. W tym przypadku klienci byli mniej rozrzutni. Pod względem jednostki napędowej, najpopularniejszym wyborem była 1,5-litrowa benzyna o mocy 184 KM (195 szt.).

""

Mercedes C43 AMG Coupe.

moto.rp.pl

Ostatnie miejsce podium zajął Mercedes klasy E z wynikiem 365 sztuk. Niemiecki przedstawiciel najchętniej wybierany był w odmianie z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 194 KM (139 szt.).

""

Mercedes E53 AMG Cabriolet.

moto.rp.pl

Tuż za „pudłem” znalazła się Mazda MX-5 (256 szt.). Tutaj klienci praktycznie jak jeden mąż wybierali 2-litrową odmianę o mocy 184 KM. Następnie w zestawieniu uplasowało się BMW serii 8 (184 szt.), które przeważnie wybierane było w odmianie z silnikiem 4,4-litra o mocy 530 KM (108 szt.). Szóste w zestawieniu jest BMW serii 2 (181 szt.). W tym przypadku 140 egzemplarzy zostało zakupionych z silnikiem benzynowym o objętości skokowej 3-litrów i mocy 410-koni mechanicznych – czyli wersja M2 Competition.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Ford Mustang 2020: Kupuj póki jest

1. Ford Mustang (783 szt.) – wersja 5 litrów, V8, benzyna 450 KM (597 szt.)

""

Ford Mustang GT Cabrio.

moto.rp.pl

2. Mercedes-Benz klasy C (493 szt.) – dwa litry, benzyna 184 KM (195 szt.)

""

Mercedes C63 S AMG Coupe.

moto.rp.pl

3. Mercedes-Benz klasy E (365 szt.) – wersja dwa litry, diesel 194 KM (139 szt.)

""

Mercedes klasy E Coupe.

moto.rp.pl

4. Mazda MX-5 (256 szt.) – wersja dwa litry, benzyna 194 KM (236 szt.)

""

Mazda MX-5.

moto.rp.pl

5. BMW serii 8 (184 szt.) – wersja 4,4-litra V8, benzyna 530 KM (108 szt.)

""

BMW M8 Competition Coupe.

moto.rp.pl

6. BMW serii 2 (181 szt.) – wersja trzy litry, benzyna 410 KM (140 szt.)

""

BMW M2 Coupe.

moto.rp.pl

7. Mercedes-Benz klasy S (180 szt.) –  3-litry, benzyna 367 KM (84 szt.)

""

Mercedes klasy S Coupe.

moto.rp.pl

8. Porsche 911 (158 szt.) – 3-litry, benzyna 450 KM (138 szt.)

""

Porsche 911.

moto.rp.pl

9. BMW serii 4 (151 szt.) – 2-litry, benzyna 252 KM (69 szt.)

""

BMW seria 4_Coupe.

moto.rp.pl

10.Porsche 718 (122 szt.) – 2-litry, benzyna 300 KM (101 szt.)

""

Porsche 718 Cayman GT4.

moto.rp.pl