To wyniki, które nie obejmują jeszcze skutków wybuchu epidemii koronawirusa. Te pokażą się dopiero w statystykach za marzec. Należy oczekiwać, że w obecnym miesiącu sprzedaż kompletnie się załamie. W lutym spadki miały miejsce na wszystkich najważniejszych rynkach UE. W Niemczech – największym europejskim rynku samochodów osobowych – rejestracje nowych aut zmalały o 9 proc., we Francji o 7,8 proc., we Włoszech o 7,3 proc., w Hiszpanii o 6,8 proc. Sprzedaż skumulowana za pierwsze dwa miesiące roku zmniejszyła się o ten sam poziom, co w lutym, czyli o 7,4 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Top 10: Sprzedaż aut za więcej niż pół miliona złotych
W ubiegłym miesiącu większość producentów odnotowała spadki sprzedaży swoich samochodów na unijnym rynku. Duży, przeszło 14-procentowy spadek miała Grupa Renault, jeszcze więcej stracił Jaguar Land Rover (-19,2 proc.), Ford (-19,8 proc.) oraz Honda (29,5 proc.) i Mazda (30,2 proc.). Natomiast Toyocie, BMW oraz Grupie Hyundai udało się zwiększyć sprzedaż – odpowiednio o 11,5, 3,1 oraz 1,1 proc.
CZYTAJ TAKŻE: 96 procentowy spadek sprzedaży samochodów w Chinach