Volvo zapłaci za twoją jazdę na prąd

Volvo wyznaczyło sobie ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji CO2, dlatego chce w przyszłości nagradzać tych, którzy będą jeździć modelami z napędem elektrycznym. Do 2040 roku Szwedzi chcą być producentem neutralnym dla klimatu.

Publikacja: 16.10.2019 19:02

Volvo zapłaci za twoją jazdę na prąd

Foto: moto.rp.pl

Szwedzi chcą nadać zagadnieniu zrównoważonego rozwoju wyższy priorytet. Do 2040 roku Volvo chce osiągnąć neutralność klimatyczną. Ogłosił to szef firmy Hakan Samuelsson podczas prezentacji pierwszego elektrycznego Volvo XC40 w Los Angeles. – Przekształcamy nasz biznes konkretnymi działaniami, a nie symbolicznymi obietnicami – powiedział Samuelsson.

""

Hakan Samuelsson.

moto.rp.pl

Pierwszym krokiem ma być zmniejszenie śladu węglowego swoich nowych pojazdów o 40 procent do 2025 r.. Ponadto Volvo chce zreorganizować całą produkcję tak, by była całkowicie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. To ma się stać w tym samym roku. W perspektywie średnioterminowej Volvo naciskać na dostawców i firmy logistyczne, aby także i oni zmniejszali swój wpływ na środowisko. – Będziemy zachęcać naszych dostawców i sektor energetyczny do współpracy z nami na rzecz poprawy klimatu przyszłości – stwierdził Samuelsson.

""

Volvo XC40 Electric.

moto.rp.pl

Aby przekonać klientów do ochrony klimatu, Volvo zdecydowało się na zupełnie nowy instrument w branży motoryzacyjnej: firma zapłaci za prąd dla hybryd plug-in przez pierwszy rok ich eksploatacji. Kwota zależeć będzie od lokalnych cen energii elektrycznej. Obecnie udział hybryd plug-in w wolumenie Volvo wynosi niespełna dziesięć procent. Szwedzi nie mają jeszcze pojazdów w pełni elektrycznych. Zmieni się to dopiero w przyszłym roku, kiedy na rynek trafi  elektryczny model XC40.

Szwedzi chcą nadać zagadnieniu zrównoważonego rozwoju wyższy priorytet. Do 2040 roku Volvo chce osiągnąć neutralność klimatyczną. Ogłosił to szef firmy Hakan Samuelsson podczas prezentacji pierwszego elektrycznego Volvo XC40 w Los Angeles. – Przekształcamy nasz biznes konkretnymi działaniami, a nie symbolicznymi obietnicami – powiedział Samuelsson.

Pierwszym krokiem ma być zmniejszenie śladu węglowego swoich nowych pojazdów o 40 procent do 2025 r.. Ponadto Volvo chce zreorganizować całą produkcję tak, by była całkowicie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. To ma się stać w tym samym roku. W perspektywie średnioterminowej Volvo naciskać na dostawców i firmy logistyczne, aby także i oni zmniejszali swój wpływ na środowisko. – Będziemy zachęcać naszych dostawców i sektor energetyczny do współpracy z nami na rzecz poprawy klimatu przyszłości – stwierdził Samuelsson.

Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować
Tu i Teraz
Po powodzi do sprawdzenia 1 tys. kilometrów dróg krajowych i ponad 200 mostów