Analitycy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja tego roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej marki zadecydował o jej ostatecznym wyniku. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

""

moto.rp.pl

Niemal połowa, bo 47,6 procent posiadaczy samochodów Lexusa decyduje się na zakup kolejnego auta japońskiej marki. To najlepszy wynik wśród producentów samochodów luksusowych. Z takim rezultatem Lexus wyprzedził Mercedesa i BMW. Na kolejnych dwóch miejscach znalazło się dwóch innych niemieckich producentów – Porsche i Audi.

""

moto.rp.pl

W kategorii producentów aut popularnych na ponowny zakup samochodu tej marki najczęściej decydują się klienci Subaru, Toyoty i Hondy. Pierwszą europejską marką w zestawieniu jest Volkswagen, który zajął 11. miejsce. Ciekawy wynik osiągnęła marka Smart (20. miejsce), która wycofała się z amerykańskiego rynku z powodu zbyt małego zainteresowania. Widocznie 14,3 procent powracających klientów to nawet na olbrzymim, amerykańskim rynku to za mało.

ZOBACZ TAKŻE: TOP | Najbardziej niebezpieczne samochody w USA