Volkswagen bije kolejny rekord elektrycznym ID.R

Po sukcesie w Pikes Peak i Goodwood Volkswagen Motorsport ustanowił rekord na torze Nürburgring. Elektryczny ID. R był znacznie szybszy niż poprzedni rekordzista Nio EP9.

Publikacja: 04.06.2019 07:39

Volkswagen bije kolejny rekord elektrycznym ID.R

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen ID.R

moto.rp.pl

W legendarnym Hillclimb w Pikes Peak w połowie 2018 roku prototypowy ID.R ustanowił rekord wjazdu na szczyt słynnej góry. I to nie tylko taki dla samochodów elektrycznych, ale rekord absolutny. Elektryczny Volkswagen pokonał trasę w czasie 7:57,148 minuty. W lipcu 2018 roku Volkswagen pobił kolejny rekord kursu. Tym razem na torze Hillclimb, w brytyjskim Goodwood Park. Tym razem przejechany czas wystarczył żeby ustanowić „jedynie” nowy rekord dla pojazdów z napędem elektrycznym. Najszybszym samochodem w Goodwood pozostaje Formuła 1 McLaren MP4/13.

""

moto.rp.pl

Tor Nürburgring ID. R przejechał w czasie 6:05.336 minuty. To o ponad 40 sekund szybciej niż poprzedni elektryczny rekordzista (6:45,90 minuty Nio EP9 z roku 2017). ID.R pokonał tor szybciej niż przypuszczano w Volkswagenie, gdzie wyznaczono sobie czas przejazdu na 6 minut 15 sekund. Podobnie jak w przypadku poprzednich przejazdów i tym razem za kierownicą usiadł fabryczny kierowca Volkswagena Romain Dumas.

""

moto.rp.pl

""

Tak wygląda poprzedni elektryczny rekordzista – Nio EP9.

moto.rp.pl

ID.R napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 500 kW (680 KM) przy wadze mniejszej niż 1100 kg. Na tor Nürburgring należało znaleźć właściwą równowagę między maksymalną prędkością a ilością dostępnej energii elektrycznej. Dla zoaoszczędzenia masy własnej do auta wchodzi się przez dach. Drzwi są przeznaczone tylko do sytuacji awaryjnych.

""

moto.rp.pl

""

Romain Dumas.

moto.rp.pl

Volkswagen do bicia rekordu skonfigurował ID.R tak aby uzyskać maksymalną wydajność i jak najwyższą prędkość maksymalną (270 km/h). Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 2,25 sekundy. Mimo to do pobicia rekordu Zielonego Piekła ID.R nadal sporo brakuje. Najszybsze okrążenie należy do Porsche 919 Hybrid Evo. Zostało ustanowione w czerwcu 2018 roku przez kierowcę Timo Bernharda, a czas przejazdu wyniósł 5:19,546 minuty.

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

W legendarnym Hillclimb w Pikes Peak w połowie 2018 roku prototypowy ID.R ustanowił rekord wjazdu na szczyt słynnej góry. I to nie tylko taki dla samochodów elektrycznych, ale rekord absolutny. Elektryczny Volkswagen pokonał trasę w czasie 7:57,148 minuty. W lipcu 2018 roku Volkswagen pobił kolejny rekord kursu. Tym razem na torze Hillclimb, w brytyjskim Goodwood Park. Tym razem przejechany czas wystarczył żeby ustanowić „jedynie” nowy rekord dla pojazdów z napędem elektrycznym. Najszybszym samochodem w Goodwood pozostaje Formuła 1 McLaren MP4/13.

Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości. To już piąty w województwie Łódzkim
Tu i Teraz
Mercedes-AMG pobił własny rekord. Magiczna bariera przebita
Tu i Teraz
Kamala Harris fanką Formuły 1. Zdradziła który z kierowców jest jej faworytem
Tu i Teraz
Polacy polubili samochody z Chin i kupują ich coraz więcej. Znamy rynkowy hit
Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11