Reklama

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Dobra wiadomość dla fanów dwunastocylindrowego silnika BMW. Michael Bayer, szef serii 7 podczas rozmowy z magazynem Top Gear przyznał, że silnik V12 będzie oferowany do końca produkcji obecnej serii 7, czyli do 2023 roku.

Publikacja: 08.04.2019 20:53

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Foto: moto.rp.pl

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

""

Ciężko sobie wyobrazić Rolls Royce bez silnika o 12 cylindrach.

Foto: moto.rp.pl

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

""

BMW 760Li z 12 cylindrowym silnikiem.

Foto: moto.rp.pl

Większość klientów silnika V12 znajduje się w Chinach i na Bliskim Wschodzie. Fakt, że V12 po ostatniej regulacji do obecnych przepisów dotyczących emisji ma 585 zamiast 602 KM wydaje się nie przeszkadzać jego fanom.

Reklama
Reklama

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

Reklama
Tu i Teraz
Autostradowy paraliż w Niemczech. Kluczowy węzeł zamknięty na ponad trzy lata
Tu i Teraz
Toyota buduje fabrykę przyszłości. Japoński gigant inwestuje w nową erę motoryzacji
Tu i Teraz
Porsche bez szefa. Oliver Blume rezygnuje z podwójnej roli
Tu i Teraz
Nawet milionerzy i miliarderzy wstrzymują się dziś z zakupami supersamochodów
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Reklama
Reklama