BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Dobra wiadomość dla fanów dwunastocylindrowego silnika BMW. Michael Bayer, szef serii 7 podczas rozmowy z magazynem Top Gear przyznał, że silnik V12 będzie oferowany do końca produkcji obecnej serii 7, czyli do 2023 roku.

Publikacja: 08.04.2019 20:53

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Foto: moto.rp.pl

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

""

Ciężko sobie wyobrazić Rolls Royce bez silnika o 12 cylindrach.

moto.rp.pl

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

""

BMW 760Li z 12 cylindrowym silnikiem.

moto.rp.pl

Większość klientów silnika V12 znajduje się w Chinach i na Bliskim Wschodzie. Fakt, że V12 po ostatniej regulacji do obecnych przepisów dotyczących emisji ma 585 zamiast 602 KM wydaje się nie przeszkadzać jego fanom.

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie