Według badań firmy AAA Auto, jednego z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej, dużym powodzeniem cieszyły się także wiodące modele Skody – Octavia i Fabia. Skąd te dane? Eksperci firmy przeanalizowali oferty sprzedaży samochodów, jakie pojawiły się w serwisach internetowych, autokomisach i w salonach autoryzowanych dealerów oferujących także samochody z rynku wtórnego. Okazało się, że w lipcu najpopularniejszym autem okazał się Volkswagen Passat. Najczęściej wystawiano go do sprzedaży w siedmiu województwach, głównie w zachodniej części Polski. Statystycznie najdroższe egzemplarze pojawiały się w województwie pomorskim, gdzie średnia cena sięgała 16,9 tys. zł. Tam również passaty były najmłodsze – średnio liczyły sobie 11,7 lat. Z kolei najstarsze wystawiano w województwie warmińsko-mazurskim – miały 13,7 lat. Największe przebiegi (deklarowane przez sprzedających) odnotowano w województwie zachodniopomorskim (258,8 tys. kilometrów), natomiast najmniejsze na Pomorzu (230 tys. km).
Opel Astra H / fot. S-400-HYBRID/wikimedia
W Polsce centralnej dominował Opel Astra. Ten model najczęściej wystawiano do sprzedaży w sześciu województwach. W kujawsko-pomorskim to auto było najtańsze: średnia cena wystawianych egzemplarzy to 12,5 tys. zł. Z kolei najdroższe astry można było spotkać na Śląsku, gdzie przeciętna cena oferowanych kompaktowych opli sięgała 15 tys. zł. Tam jednak auta były statystycznie najmłodsze – 11,1 lat i miały najmniejszy przebieg – 168 tys. km. Najstarsze i z największymi przebiegami dominowały w województwie kujawsko-pomorskim – miały odpowiednio 12,6 lat i na liczniku 191,1 tys. kilometrów.
CZYTAJ TAKŻE: Do Polski jadą stare diesle
Wschodnie województwa należały do Audi A4. Najdroższe egzemplarze sprzedawano na Podlasiu, gdzie średnia cena wynosiła 19,6 tys. zł, a najtańsze w województwie lubelskim – 18,4 tys. zł. W tym ostatnim auta były najstarsze (średnio 14 lat) i miały największe przebiegi – 246,5 tys. kilometrów.