Od 1 lipca w stolicy Francji obowiązują nowe zasady wjazdu starych aut na teren miasta. Paryż zakazał wjazdy aut z winietą Crit’air 5, czyli samochodów osobowych i dostawczych z silnikami diesla spełniających normę Euro 2 zarejestrowanych przed styczniem 2001 roku. Zakaz obejmuje też samochody ciężarowe spełniające normę Euro 3 zarejestrowane przed październikiem 2006 roku. Nie jest to całkowity zakaz – obowiązuje w dni powszednie od 8 do 20. Za nieprzestrzeganie tych przepisów grozi mandat. Dotyczy on także samochodów z silnikami benzynowymi zarejestrowanymi przez 1997 rokiem (lub przed 1 października 2001 roku w przypadku ciężarówek) oraz motocykli zarejestrowanych przed czerwcem 2000.
Zakaz wjazdu dla takich pojazdów, który wdrożyły już w marcu Lyon i Grenoble ma na celu walkę z zanieczyszczeniami powietrza. Paryż walczy w ten sposób o ochronę swoich mieszkańców przed smogiem i jego negatywnymi skutkami. Z zapowiedzi władz stolicy Francji wynika także, że do 2025 roku ma być wprowadzony całkowity zakaz wjazdu pojazdów z silnikami diesla.
Winiety Crit’air to francuski system oznaczeń wpływu aut na jakość powietrza. Obejmuje on oznaczenie dla aut elektrycznych i zasilanych ogniwami wodorowymi (zielona winieta) oraz winiety od 1 do 5 dla pojazdów spalinowych. Jej koszt to 4,18 euro, a jej brak w strefie ograniczonego ruchu (jak Paryż czy Grenoble) grozi mandatem do 60 euro dla samochodów osobowych lub 135 euro dla autokarów lub ciężarówek.
Dotychczas tylko starsze pojazdy, spełniające normę Euro 1 były dotknięte ograniczeniami we wjeździe do Paryża.