Kalkulator dopłat NFOŚiGW. Sprawdź, ile zapłacisz za e-samochód

Program dopłat do zakupu samochodów elektrycznych „Mój elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wystartował 12 lipca br. W ramach kampanii elektromobilni.pl uruchomiono internetowy kalkulator, dzięki któremu każdy może sprawdzić, jakie pojazdy łapią się na dofinansowanie i ile będą finalnie kosztować.

Publikacja: 17.07.2021 11:17

Kalkulator dopłat NFOŚiGW. Sprawdź, ile zapłacisz za e-samochód

Foto: fot. AdobeStock

Kalkulator dostępny na stronie (tu) pozwala w prosty i przejrzysty sposób sprawdzić cenę każdego całkowicie elektrycznego (BEV) samochodu osobowego dostępnego na polskim rynku, z uwzględnieniem dotacji ze środków publicznych. W przypadku osób fizycznych, zainaugurowanyprzez NFOŚiGW program „Mój Elektryk” przewiduje dopłaty w wysokości do 18,75 tys. zł lub 27 tys. zł dla posiadaczy karty dużej rodziny. Maksymalna cena pojazdu objętego wsparciem wynosi 225 tys. zł (limit nie obowiązuje nabywców posiadających kartę dużej rodziny). – Obecnie w Polsce można wybierać spośród kilkudziesięciu modeli całkowicie elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) samochodów elektrycznych kategorii M1. Do dotacji w ramach programu „Mój Elektryk” kwalifikuje się 40 z nich, zaś gdy nabywcami są posiadacze karty dużej rodziny, wszystkie osobowe BEV dostępne na polskim rynku – mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA.

CZYTAJ TAKŻE: Trzy kraje w Unii z zadowalającą ilością ładowarek do e-aut

Aby skorzystać z narzędzia, wystarczy wejść na stronę elektromobilni.pl, a następnie w sekcji „Narzędzia i kalkulatory” wybrać „Kalkulator dopłat”. Kolejny krok stanowi wybór interesującego nas pojazdu oraz wskazanie, czy jest się posiadaczem karty dużej rodziny. Kalkulator ustala, czy dany samochód kwalifikuje się do dofinansowania ze środków NFOŚiGW oraz jaka będzie jego cena zarówno przed, jak i po uzyskaniu dotacji. Narzędzie oblicza również, o jaki procent cena nabywanego pojazdu zmniejszy się dzięki dopłacie. – Dzięki aktualizowanej na bieżąco bazie pojazdów elektrycznych, każdy może w szybki sposób sprawdzić koszt zakupu dowolnego samochodu elektrycznego dostępnego aktualnie w Polsce. Przykładowo, cena katalogowa miejskiego BMW i3 rozpoczyna się od 169 700 zł, z dopłatą zapłacimy za ten model 150 950 zł, a gdy posiadamy kartę dużej rodziny już tylko 142 700 zł, co stanowi obniżkę względem bazowej ceny o 16 proc. – wyjaśnia Albert Kania z PSPA.

""

BMW i3.

Foto: moto.rp.pl

Za kompaktowego Nissana LEAF z dopłatą zapłacimy o 15 proc. mniej – 105 150 zł (96 900 zł z kartą dużej rodziny), zaś koszt zakupu Volkswagena ID.3 po dotacji wyniesie 121 240 zł (112 990 zł z kartą dużej rodziny), co względem ceny bazowej stanowi obniżkę o 19 proc. W przypadku Hyundaia Kona Electric korzystając programu „Mój Elektryk” można obniżyć cenę katalogową o 12 proc. – do 137 150 zł (lub do 128 900 zł z kartą dużej rodziny). Z kolei gdy planujemy nabycie Mercedesa-Benz EQA koszt zakupu dzięki dotacji zostanie zredukowany o 9 proc. – do poziomu 181 150 zł (172 900 zł z kartą dużej rodziny).

""

Volkswagen ID-3.

Foto: moto.rp.pl

– W najbliższym czasie katalog samochodów objętych wsparciem znacznie się rozszerzy. Koncerny motoryzacyjne systematycznie wprowadzają na rynek nowe modele BEV, a ponadto jeszcze w tym roku do grona beneficjentów programu „Mój Elektryk” mają dołączyć przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego, instytuty badawcze, spółdzielnie, rolnicy, związki wyznaniowe oraz organizacje pozarządowe. W przypadku firm dofinansowanie ma przysługiwać również w przypadku nabycia m.in. dostawczych samochodów elektrycznych kategorii N1. Po ogłoszeniu wszystkich szczegółów wsparcia dla podmiotów instytucjonalnych, w ramach kampanii elektromobilni.pl uruchomione zostaną kolejne kalkulatory dopłat – mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA.

""

Hyundai Kona Electric.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Hiszpania zamiast Polski i Czech wygrywa inwestycję Grupy VW

Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez PSPA oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, to pierwsza w Polsce i jedna z najbardziej kompleksowych w Europie inicjatyw na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Celem projektu jest edukacja i podnoszenie świadomości społecznej na temat elektromobilności. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce. Do partnerów strategicznych kampanii należą: ABB, BMW, Enelion, Grupa Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz, Nexity, PKN ORLEN i Toyota, a do partnerów branżowych Alphabet, EFL, Garo, GO+EAuto, GreenWay, LeasePlan, LOTOS, Nissan, PKO Leasing, PRE Biel, Shell oraz Volvo. Kampania elektromobilni.pl została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.

""

Foto: moto.rp.pl

Kalkulator dostępny na stronie (tu) pozwala w prosty i przejrzysty sposób sprawdzić cenę każdego całkowicie elektrycznego (BEV) samochodu osobowego dostępnego na polskim rynku, z uwzględnieniem dotacji ze środków publicznych. W przypadku osób fizycznych, zainaugurowanyprzez NFOŚiGW program „Mój Elektryk” przewiduje dopłaty w wysokości do 18,75 tys. zł lub 27 tys. zł dla posiadaczy karty dużej rodziny. Maksymalna cena pojazdu objętego wsparciem wynosi 225 tys. zł (limit nie obowiązuje nabywców posiadających kartę dużej rodziny). – Obecnie w Polsce można wybierać spośród kilkudziesięciu modeli całkowicie elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) samochodów elektrycznych kategorii M1. Do dotacji w ramach programu „Mój Elektryk” kwalifikuje się 40 z nich, zaś gdy nabywcami są posiadacze karty dużej rodziny, wszystkie osobowe BEV dostępne na polskim rynku – mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii