Hiszpania zamiast Polski i Czech wygrywa inwestycję Grupy VW

Nie w Czechach, ani nie w Polsce, tylko w Hiszpanii postanie duża fabryka akumulatorów. Jako lokalizację Grupa VW wybrano Martorell, to samo miasto w którym są już zakłady Seata.

Publikacja: 15.07.2021 05:09

Hiszpania zamiast Polski i Czech wygrywa inwestycję Grupy VW

Foto: Fabryka Seata w Martorell

– Chcemy działać wspólnie z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj europejskim hubem elektryfikacji – mówi Wayne Griffiths, prezes Seata. Rząd hiszpański i sam Seat bardzo zabiegały o ten projekt. Ostatecznie Grupa Volkswagen ogłosiła więc we środę 13 lipca dołączenie do hiszpańskiego programu rządowego PERTE (Strategicznych Projektów na rzecz Ożywienia i Transformacji Gospodarki). Ta decyzja wpisuje się również w strategię elektryfikacji „Future: Fast Forward” hiszpańskiej marki Grupy VW.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Seat Ateca: Ewolucja ważnego modelu

Szczegóły wspólnych planów Grupy VW i Seata przedstawiono podczas Dnia Strategii Nowego Samochodu, razem ze strategią tych firm do 2030 roku. – Hiszpania mogłaby się stać strategicznym filarem elektryfikacji całego koncernu – powiedział Herbert Diess, prezes Grupy VW. – Zakładamy możliwość zapewnienia całego łańcucha technologii e-mobilnej: montażu samochodów elektrycznych, produkcji ich elementów oraz budowy nowej fabryki akumulatorów. W zależności od ogólnych ram oraz pomocy publicznej już od 2025 roku samochody z segmentu Small BEV mogłyby być sygnowane napisem Made in Spain — mówił szef Grupy VW.

""

Fabryka Seata w Martorell

Foto: moto.rp.pl

Fabryka akumulatorów w Hiszpanii będzie trzecią, po zakładach w Szwecji i Niemczech. W całej Europie koncern planuje rozmieszczenie sześciu gigafabryk umożliwiających sprawną elektryfikację branży motoryzacyjnej. – Lokalizacja nowej fabryki pozwoli na bezpieczną dostawę akumulatorów do planowanej linii produkcyjnej samochodów elektrycznych w Hiszpanii – uważa Thomas Schmall, prezes Volkswagen Group Components. – Podobnie jak w przypadku działających już zakładów w Salzgitter i Skellefteå zależy nam realizacji inwestycji z partnerem strategicznym. Docelowo, czyli pod koniec obecnej dekady, zakłady miałyby łączną moc 40 gigawatogodzin.

CZYTAJ TAKŻE: Seat Arona: Najmniejszy hiszpański SUV po modernizacji

Plan „Future: Fast Forward” został ogłoszony przez Seata w marcu 2021 roku. Marka zakłada że stanie się liderem w elektryfikacji branży motoryzacyjnej w Hiszpanii. W 2025 Seat planuje rozpoczęcie produkcji miejskiego samochodu elektrycznego, który miałby być dostępny dla jak najszerszej grupie odbiorców. Jego cena jest wstępnie szacowana na 20-25 tys. euro. ‑ Półwysep Iberyjski ma do odegrania kluczowej roli, by transport w Europie stał się neutralny klimatycznie do 2050 roku. Jesteśmy gotowi, by zmienić hiszpański rynek i przyczynić się do dekarbonizacji tej części Europy — zapowiedział Wayne Griffith.

– Chcemy działać wspólnie z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj europejskim hubem elektryfikacji – mówi Wayne Griffiths, prezes Seata. Rząd hiszpański i sam Seat bardzo zabiegały o ten projekt. Ostatecznie Grupa Volkswagen ogłosiła więc we środę 13 lipca dołączenie do hiszpańskiego programu rządowego PERTE (Strategicznych Projektów na rzecz Ożywienia i Transformacji Gospodarki). Ta decyzja wpisuje się również w strategię elektryfikacji „Future: Fast Forward” hiszpańskiej marki Grupy VW.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii