To kawałek pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, gdzie do tej pory kierowcy mieli do dyspozycji cztery kilometry nowej jezdni. Teraz od strony Piotrkowa dojadą nią do Woli Krzysztoporskiej, czyli już ponad jedna czwarta długości całego odcinka Piotrków Trybunalski – Kamieńsk. Ruch – tak jak na pierwszym włączonym do ruchu kawałku – prowadzony jest w układzie 1+1, czyli dla każdego kierunku jazdy wyznaczono jeden pas ruchu. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 60 km/h. Mimo to, znacznie poprawił się komfort jazdy. – Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
CZYTAJ TAKŻE: Będzie drogowy rekord: wkrótce pojedziemy 9 tunelami
Wkrótce będzie jeszcze wygodniej bo wykonawca, firma Mirbud, zapowiada oddawanie następnych fragmentów w kolejnych tygodniach. Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami. Wkrótce ma być jeszcze wygodniej bo wykonawca odcinka, firma Mirbud zapowiada oddawanie następnych fragmentów jezdni w kolejnych tygodniach. Przekazanie ostatniego z nich ma nastąpić w wakacje. Wtedy stara gierkówka przejdzie do historii, a zastąpi ją nowoczesna trasa.
fot. GDDKiA
Obecnie po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski (odcinek A), Kamieńsk – Radomsko (C), Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw – Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.