Nowy pomysł współdzielenia aut. Możesz udostępnić własny samochód

Lider usług współdzielenia pojazdów w Czechach – HoppyGO, wchodzi do Polski. Swój biznes opiera na rozwiązaniu Peer-to-Peer (P2P). Oznacza to, że właściciele prywatnych aut będą mogli je wypożyczać.

Publikacja: 02.04.2021 22:29

Nowy pomysł współdzielenia aut. Możesz udostępnić własny samochód

Foto: moto.rp.pl

Według raportu „The five dimensions of automotive transformation”, przygotowanego przez firmę audytorską PwC, w 2030 roku co trzeci kilometr w Europie będzie pokonywany w formie współdzielonej, a liczba samochodów do tego wykorzystywanych zwiększy się w przeciągu 4-5 lat. Przeprowadzona analiza wykazała również, że 43 proc. kierowców, po 2025 roku, nie będzie zainteresowana posiadaniem samochodu. Zdecydowanie większy sens będą dostrzegać w ich współdzieleniu.

CZYTAJ TAKŻE: Firmy carsharingowe otrzymają dostęp do policyjnej bazy kierowców

– Car sharing w formule peer-to-peer może zmniejszyć liczbę samochodów, które według wielu źródeł stoją nieużywane przez 95 proc. czasu. Dzięki temu, dotychczasowe zasoby będą znacznie lepiej wykorzystane. Właściciele aut mogą udostępniać swoje pojazdy innym użytkownikom, jednocześnie na tym zarabiając, a osoby, które nie posiadają samochodu, mają szansę korzystać z usługi wynajmu P2P (peer-to-peer) w przystępnej cenie, kiedy tylko potrzebują – komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager, HoppyGo Poland.

""

Foto: moto.rp.pl

HoppyGo, który rozpoczyna swoją działalność w Polsce, oferuje usługę otwartego carsharingu. W odróżnieniu od tradycyjnej formy, do której już zdążyliśmy się przyzwyczaić, nie wprowadza do obiegu nowych pojazdów, a pozwala na lepsze wykorzystanie tych już posiadanych. Innymi słowy, jeżeli ktoś ma auto, to może, po wcześniejszej rejestracji w systemie, udostępniać je odpłatnie innym osobom. W Czechach na platformie HoppyGo, zarejestrowanych jest już przeszło 100 tys. użytkowników, którzy mają dostęp do bazy ponad 2300 aut.

CZYTAJ TAKŻE: Nikt nie chce aut po carsharingu

– Nieustannie ulepszamy platformę, mając na celu zainspirowanie stale rosnącej bazy użytkowników do spojrzenia na posiadanie samochodu z innej perspektywy. Warto podkreślić, że dzięki współpracy z AXA (wkrótce UNIQA), wynajem w ramach platformy HoppyGo jest ubezpieczony. Właśnie otwieramy platformę HoppyGo dla użytkowników w Polsce i nasza społeczność cały czas rośnie. Oznacza to również, że liczba pojazdów dostępnych w okolicy z każdym dniem będzie się sukcesywnie zwiększać – dodaje Boguszewski.

""

Foto: moto.rp.pl

Platforma HoppyGo.com jest już aktywna. Można również skorzystać z dedykowanej aplikacji, dostępnej w Google Play oraz App Store. Dzięki tej funkcjonalności użytkownicy mogą wypożyczyć auto na dzień, kilka dni albo dłużej, bezpośrednio od właściciela, bez zbędnych formalności. Wynajem własnego auta może stanowić opcję zarobienia dodatkowych pieniędzy. Zobaczymy czy taka forma carsharingu przyjmie się Polsce. Będzie potrzeba czasu, aby właściciele własnych aut przekonali się do wynajmowania ich innym użytkownikom. Warto jednak dowiedzieć się o środkach bezpieczeństwa, obowiązujących podczas najmu.

Według raportu „The five dimensions of automotive transformation”, przygotowanego przez firmę audytorską PwC, w 2030 roku co trzeci kilometr w Europie będzie pokonywany w formie współdzielonej, a liczba samochodów do tego wykorzystywanych zwiększy się w przeciągu 4-5 lat. Przeprowadzona analiza wykazała również, że 43 proc. kierowców, po 2025 roku, nie będzie zainteresowana posiadaniem samochodu. Zdecydowanie większy sens będą dostrzegać w ich współdzieleniu.

CZYTAJ TAKŻE: Firmy carsharingowe otrzymają dostęp do policyjnej bazy kierowców

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii