Według raportu „The five dimensions of automotive transformation”, przygotowanego przez firmę audytorską PwC, w 2030 roku co trzeci kilometr w Europie będzie pokonywany w formie współdzielonej, a liczba samochodów do tego wykorzystywanych zwiększy się w przeciągu 4-5 lat. Przeprowadzona analiza wykazała również, że 43 proc. kierowców, po 2025 roku, nie będzie zainteresowana posiadaniem samochodu. Zdecydowanie większy sens będą dostrzegać w ich współdzieleniu.
CZYTAJ TAKŻE: Firmy carsharingowe otrzymają dostęp do policyjnej bazy kierowców
– Car sharing w formule peer-to-peer może zmniejszyć liczbę samochodów, które według wielu źródeł stoją nieużywane przez 95 proc. czasu. Dzięki temu, dotychczasowe zasoby będą znacznie lepiej wykorzystane. Właściciele aut mogą udostępniać swoje pojazdy innym użytkownikom, jednocześnie na tym zarabiając, a osoby, które nie posiadają samochodu, mają szansę korzystać z usługi wynajmu P2P (peer-to-peer) w przystępnej cenie, kiedy tylko potrzebują – komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager, HoppyGo Poland.
HoppyGo, który rozpoczyna swoją działalność w Polsce, oferuje usługę otwartego carsharingu. W odróżnieniu od tradycyjnej formy, do której już zdążyliśmy się przyzwyczaić, nie wprowadza do obiegu nowych pojazdów, a pozwala na lepsze wykorzystanie tych już posiadanych. Innymi słowy, jeżeli ktoś ma auto, to może, po wcześniejszej rejestracji w systemie, udostępniać je odpłatnie innym osobom. W Czechach na platformie HoppyGo, zarejestrowanych jest już przeszło 100 tys. użytkowników, którzy mają dostęp do bazy ponad 2300 aut.