Volkswagen uśmierci Passata

Nie będzie kolejnej generacji kultowego modelu Volkswagena. Kierownictwo koncernu z Wolfsburga chce zaprzestać produkcji Passata w Europie – donosi Automotive News Europe powołując się na źródła w koncernie.

Publikacja: 29.11.2020 19:44

Volkswagen uśmierci Passata

Foto: moto.rp.pl

Od 2023 r. zostanie tylko wersja kombi. Przyczyną ma być postępujący spadek popytu na rodzinne sedany, zamiast których kupujący coraz częściej wybierają samochody typu SUV. Taką decyzję wcześniej podjęto wobec amerykańskiej wersji Passata, wyjeżdżającej z fabryki w Chattanooga w stanie Tennesse, technologicznie gorszej od europejskiego odpowiednika, budowanego na platformie MQB.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

""

Volkswagen Passat.

Foto: moto.rp.pl

Do planowanego zakończenia produkcji Passata, którego odświeżona wersja została zaprezentowana w ubiegłym roku, przyczyniła się także siostrzana Skoda Superb. Jest bardziej przestronna i praktyczna, przy tym tańsza. Według serwisu motor1.com, VW kasując jedno z tych aut chce uniknąć efektu kanibalizacji. Zostawi jednak Passata w wersji Variant, która stale jest bardzo popularna na rynkach Europy Zachodniej.

""

Volkswagen Passat Variant.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen wcześniej planował przeniesienie produkcji Passata do Turcji. W rejonie Izmiru miała być wybudowana fabryka o zdolnościach produkcyjnych 300 tys. samochodów rocznie. Jak informował Handelsblatt, koncern stwierdził, że wobec spadającego popytu na samochody na całym świecie budowa kolejnego zakładu jest z obecnej perspektywy niepotrzebna. W rezultacie zapadła decyzja o rozbudowaniu kosztem miliarda euro fabryki w Bratysławie na Słowacji – powstanie nowa linia montażowa oraz nowa hala nadwozi – i przeniesieniu tak zarówno Passata budowanego w niemieckim Emden jak i produkcji Skody Superb.

""

Foto: moto.rp.pl

Ofiarą rosnącego popytu na SUV-y miałby także paść Arteon – pochodna Passata, nowsza i bardziej elegancka. Jak podaje motor1.com, kolejnej generacji nie doczekają zarówno standardowy liftback jak i nowa wersja Arteona – Shooting Brake. Fabryka w Emden, w której do tej pory produkowany był Passat, otrzyma kolejny, w pełni elektryczny samochód po ID.4 – Aero. Jak podaje AFP, w ub. roku z linii produkcyjnych w Emden wyjechało 544 tys. Passatów, w tym 30-milionowy egzemplarz wyprodukowany w zakładzie.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

""

Volkswagen Passat.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen Passat.

Foto: moto.rp.pl

""

Skoda-Superb.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen Arteon.

Foto: moto.rp.pl

Od 2023 r. zostanie tylko wersja kombi. Przyczyną ma być postępujący spadek popytu na rodzinne sedany, zamiast których kupujący coraz częściej wybierają samochody typu SUV. Taką decyzję wcześniej podjęto wobec amerykańskiej wersji Passata, wyjeżdżającej z fabryki w Chattanooga w stanie Tennesse, technologicznie gorszej od europejskiego odpowiednika, budowanego na platformie MQB.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem