Nie będzie kolejnej generacji kultowego modelu Volkswagena. Kierownictwo koncernu z Wolfsburga chce zaprzestać produkcji Passata w Europie – donosi Automotive News Europe powołując się na źródła w koncernie.

Od 2023 r. zostanie tylko wersja kombi. Przyczyną ma być postępujący spadek popytu na rodzinne sedany, zamiast których kupujący coraz częściej wybierają samochody typu SUV. Taką decyzję wcześniej podjęto wobec amerykańskiej wersji Passata, wyjeżdżającej z fabryki w Chattanooga w stanie Tennesse, technologicznie gorszej od europejskiego odpowiednika, budowanego na platformie MQB.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

Volkswagen Passat.

Do planowanego zakończenia produkcji Passata, którego odświeżona wersja została zaprezentowana w ubiegłym roku, przyczyniła się także siostrzana Skoda Superb. Jest bardziej przestronna i praktyczna, przy tym tańsza. Według serwisu motor1.com, VW kasując jedno z tych aut chce uniknąć efektu kanibalizacji. Zostawi jednak Passata w wersji Variant, która stale jest bardzo popularna na rynkach Europy Zachodniej.

Volkswagen Passat Variant.

Volkswagen wcześniej planował przeniesienie produkcji Passata do Turcji. W rejonie Izmiru miała być wybudowana fabryka o zdolnościach produkcyjnych 300 tys. samochodów rocznie. Jak informował Handelsblatt, koncern stwierdził, że wobec spadającego popytu na samochody na całym świecie budowa kolejnego zakładu jest z obecnej perspektywy niepotrzebna. W rezultacie zapadła decyzja o rozbudowaniu kosztem miliarda euro fabryki w Bratysławie na Słowacji – powstanie nowa linia montażowa oraz nowa hala nadwozi – i przeniesieniu tak zarówno Passata budowanego w niemieckim Emden jak i produkcji Skody Superb.

Ofiarą rosnącego popytu na SUV-y miałby także paść Arteon – pochodna Passata, nowsza i bardziej elegancka. Jak podaje motor1.com, kolejnej generacji nie doczekają zarówno standardowy liftback jak i nowa wersja Arteona – Shooting Brake. Fabryka w Emden, w której do tej pory produkowany był Passat, otrzyma kolejny, w pełni elektryczny samochód po ID.4 – Aero. Jak podaje AFP, w ub. roku z linii produkcyjnych w Emden wyjechało 544 tys. Passatów, w tym 30-milionowy egzemplarz wyprodukowany w zakładzie.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

Volkswagen Passat.
Volkswagen Passat.
Skoda-Superb.
Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Volkswagen Arteon.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autostrada A18

Do podziału jeszcze 435 km dróg

We wtorek KIO może zdecydować, czy Włosi z firmy Salini wrócą na budowę autostrady ...

Jazda na e-rowerze lepiej wpływa na kondycję niż na tradycyjnym

Z sondażu CBOS wynika, że na rowerach jeździ ok. 70 proc. Polaków i liczba ...

W którym kraju Europy pracuje się najkrócej na nowy samochód?

Według badania Eurostatu, przytoczonego przez IBRM Samar Irlandczyk na statystycznego Volkswagena Golfa pracuje pół ...

Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

„Japończyki” trzymają się mocno, za to na polskie motocykle jest coraz mniej chętnych. Polski ...

Prawie 20 tysięcy interwencji podczas Wielkanocy

Rząd podczas panującej pandemii prosił rodaków o rozsądek i przestrzeganie ograniczeń związanych z przemieszczaniem ...

Top 20 | Najbardziej zakorkowane miasta na świecie

W jakich miastach stoi się najdłużej w korkach? Z raportu INRIX 2018 Global Traffic Scorecard wynika, ...