Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na ostatni odcinek trasy, który połączy Białą Podlaską z granicą państwa. Część drogi ma zostać oddana do użytku w 2023 roku. Na resztę przyjdzie nam poczekać dłużej.

Autostrada A2 ma docelowo stanowić połączenie zachodu (przejście graniczne z Niemcami w Świecku) i wschodu Polski (przejście graniczne z Białorusią w Kukurykach). Trasa przebiega w okolicach trzech dużych miast: Poznania, Łodzi oraz Warszawy. Obecnie wybudowanych zostało ponad 500- z planowanych 657-kilometrów trasy. Większość powstałych dróg jest na zachodzie państwa. Wschodnia część tak naprawdę dopiero powstaje, której pierwszym pełnoprawnym odcinkiem będzie fragment od obwodnicy Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, poinformowała o trwających pracach budowalnych oraz przetargach na kolejne odcinki. Wśród ostatnio ogłoszonych jest przetarg na 32-kilometrowy na wschód od Stolicy państwa. Autostrada A2 jest ważna z punktu widzenia strategicznego i transportowego. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Infrastruktury, do granicy pojedziemy autostradą w 2025 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A2 z czterema pasami w jednym kierunku

– W sierpniu oddaliśmy do ruchu 15 km A2 na wschód od Warszawy. W drugiej połowie 2023 r. kierowcy będą mogli korzystać z kolejnych prawie 25 km, które obecnie są w realizacji. Na kolejne ponad 75 km autostrady toczą się postępowania przetargowe. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszą ofertę w ogłoszonym dziś przetargu, przybliży nas do budowy ostatnich 32 kilometrów – komentuje Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Ogłoszony przetarg dotyczy odcinka pomiędzy Białą Podlaską a granicą państwa z Białorusią. Zgodnie z zapisami droga ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod budowę trzeciego pasa. Ponadto zbudowany zostanie węzeł drogowy Dobryń oraz parking buforowy dla pojazdów ciężkich, oczekujących na odprawę celną na przejściu granicznym w Kukurykach.

CZYTAJ TAKŻE: W Austrii pojedziemy inteligentną autostradą

Dyrekcja zapowiedziała również, że jeżeli budowa będzie szła zgodnie z planem, to autostrada zostanie oddana do użytku w 2025 roku. Dzięki podziałowi prac na odcinki, nie będzie konieczności czekania jeszcze czterech lat na włączenie drogi do użytkowania. Niektóre z nich (m.in. Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód) zostaną oddane kierowcom w 2023 r., a kolejne w 2024 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ogromna akcja przywoławcza GM. Problemy z hamulcami

General Motors wzywa do warsztatów 3,5 mln pick-upów i SUV-ów. Powodem jest problem z ...

Lamborghini, Ducati i Bentley uratowane

W drugiej połowie roku pojawiły się plotki o niepewnym losie trzech kultowych marek z ...

Najbardziej rentowny producent na świecie. Suzuki przed BMW

Koncern Ernst & Young świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie z główną siedzibą w ...

Volkswagen i Amazon łączą siły

VW i Amazon Web Services (AWS) łączą siły. Stworzą "Industrial Cloud", która połączy ze ...

Koniec współpracy Daimlera z sojuszem Renault-Nissan

Wszystko wskazuje na to, że nowy szef Daimlera, Ola Kallenius zakończy wspólne projekty z ...

McLaren Artura: Żegnaj osiem cylindrów, witaj hybrydo

Do 2025 roku McLaren planuje oferować wszystkie swoje modele z napędem hybrydowym. W tym ...