Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Warszawa może stanowić przykład dla innych polskich miast. Jako jedno z nielicznych w kraju, spełnia z naddatkiem wymagania narzucone przez ustawę o elektromobilności, w odniesieniu do liczby autobusów elektrycznych w taborze. Po ostatniej dostawie od Solarisa, miasto nad Wisłą prześcignęło nawet większość zagranicznych ośrodków.

Publikacja: 06.01.2021 14:39

Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

W Warszawie obecnie kursuje 160 elektrycznych autobusów. Jest to liczba większa niż w innych europejskich stolicach. Pod tym względem stolicę Polski wyprzedza jedynie Londyn oraz Moskwa. Jak na razie nie prowadzone są kolejne postępowania przetargowe dotyczące autobusów zeroemisyjnych. W grudniu tego roku zakończyła się realizacja „kontraktu stulecia” (wspartego funduszami unijnymi), który obejmował zamówienie 130 przegubowych pojazdów elektrycznych dla MZA. Dostawcą była firma Solaris. Warto również nadmienić, że 130 wydany pojazd był zarazem jubileuszowy, gdyż był to 20 000 egzemplarz wyprodukowany przez Solaris Bus & Coach.

Zapisy ustawy o elektromobilności są krytykowane przez wiele samorządów oraz ekspertów NIK (Najwyższa Izba Kontroli). Związek Miast Polskich postulował, aby za pojazdy bezemisyjne uznano nie tylko autobusy, ale też tramwaje. „MZA spełnia zapisy [ustawy o elektromobilności], można więc wnioskować, że są realistyczne” – można przeczytać na portalu transport-publiczny.pl odpowiedź rzecznika prasowego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Karoliny Gałeckiej na pytanie o zgodność wymogów ustawy z realiami finansowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Wenecja zamówiła 30 elektrycznych Solarisów

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Wracają protesty rolników. Dzisiaj przejścia graniczne z Ukrainą, 10 maja Warszawa