Budowa Gigafabryki Tesli w Gruenheide pod Berlinem napotkała kolejne problemy. Po nieustającej walce z ekologami, przyszedł czas na kwestie finansowe. Przez brak wpłaty kaucji w wysokości 100 mln euro, wstrzymano prace przy instalacji maszyn w lakierni oraz wycinki lasu.

Zgodnie z doniesieniami niemieckiego dziennika „Tagespiegel”, prace na budowie Gigafabryki Tesli w Niemczech nie mogą być kontynuowane. Wszystko przez brak wpłaty 100 mln euro kaucji, wymaganej przez Brandenburską Agencję Środowiska. Depozyt miał zostać wpłacony do 17 grudnia 2020 roku. Jednak Tesla za pośrednictwem swoich prawników wystąpiła o przedłużenie tego terminu do 15 stycznia 2021 roku. Agencja Środowiska, która otrzyma kaucję w wysokości 100 mln euro, nie przychyliła się do tej prośby, wydłużając termin jedynie do 4 stycznia 2021 roku. Zaznaczyła również, że Tesla nie będzie mogła kontynuować prac (tj. montaż maszyn w lakierni i wycinkę lasu) bez wcześniejszego uiszczenia środków.

CZYTAJ TAKŻE: W dekadę Tesla dała zarobić ponad 4000 proc.

Nie pomogły tłumaczenia amerykańskiego giganta, który podkreślał, że pandemia koronawirusa utrudnia szybkie zgromadzenie tak dużej kwoty. Państwowa Agencja Ochrony Środowiska skwitowała to, że „nie może to zmienić uzasadnionych interesów bezpieczeństwa kraju związkowego Brandenburgii” – podał dziennik „Tagespiegel”. Decyzja ogłoszona przez Agencję Środowiska może mieć podłoże polityczne. Została ona wydana w połowie toczącego się postępowania przed Wyższym Sądem Administracyjnym Berlin-Branderburgii (OVG) między Teslą, a organizacjami ekologicznymi. Chodzi o planowane przez Teslę wykarczowanie 82,2 ha lasu pod budowę fabryki.

Tak ma wyglądać fabryka Tesli pod Berlinem.

„Tagespiegel” zauważył, że w tym momencie nie jest wiadomo jaki wpływ „będzie miała 100 milionowa gra w pokera na toczące się przed Wyższym Sądem Administracyjnym Berlin-Brandenburgia postępowanie w sprawie oczyszczenia kolejnych 82,2 hektarów pod fabrykę”. Pierwsze samochody z nowo wybudowanego obiektu miały wyjechać w lipcu 2021 roku. Jednak harmonogram prac jest bardzo napięty, a zaistniałe w ostatnimi czasy problemy mogą zniweczyć ambitne plany Elona Muska.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla planuje kompaktowy model za mniej niż 100 tys. złotych

Tesla Model 3.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy auta elektryczne są tak naprawdę ekologiczne?

Od długiego czasu trwa spór o to czy samochody elektryczne, w cyklu istnienia, emitują ...

Audi A1: Nowe, po ośmiu latach

Po ośmiu latach Audi wprowadza nową generację swojego najmniejszego modelu A1. A1 był najstarszym ...

Suzuki Across: Początki nie muszą być trudne

Across to pierwsza hybryda plug-in w ofercie Suzuki i największy model w gamie japońskiego ...

Pandemia wzmocniła rynek pojazdów zelektryfikowanych

W 2020 roku światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych zwiększyła się o 43 proc. do ponad ...

Nowy Ford Focus: I zostały nas tylko trzy…

Największy w segmencie pakiet asystentów kierowcy, opcjonalne adaptacyjne zawieszenie, tylko dwa rodzaje nadwozia, choć ...

TOGG: Turecki samochód elektryczny oficjalnie zaprezentowany

W 2022 roku Turcja planuje uruchomić produkcje własnego samochodu elektrycznego o zasięgu 500 km. ...