W 2020 roku sprzedaż samochodów pozostawia wiele do życzenia. Z tego względu koncerny motoryzacyjne pomagają sobie w najróżniejsze sposoby. Najlepszym tego przykładem jest Mercedes i BMW, które w swoich salonach wystawiły modele konkurencji.

Mercedes EQC oraz BMW iX3 to w pełni elektryczne samochody. Są to przy okazji jednymi z ważniejszych modeli dla niemieckich marek. W przedświątecznej gorączce, te dwie marki postanowiły nawzajem się wspierać zgodnie z hasłem „Wir halten zusamen” (trzymamy się razem). W ramach tej akcji Mercedesa EQC można zobaczyć w BMW Welt, tuż obok najnowszego BMW M3 i M4 oraz aut ze Spirit Of Ecstasy, a BMW iX3 stało się częścią wystawy aut w centrali Mercedesa. Monachijska filia firmy z gwiazdą w logo, wyróżnia się przeszkloną fasadą, która ciągnie się wzdłuż jednej z głównych ulic Monachium. Od 18 lat marka ze Stuttgartu promuje swój kalendarz adwentowy, podświetlając kolejne okna w konkretne dni. W tym roku w jednym z nich zostanie podświetlony elektryczny model BMW.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes Maybach klasy S: Wszystko co najlepsze, albo nic

– W obecnej sytuacji spójność jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Dlatego cieszymy się, że BMW iX3 znalazł się w adwentowym kalendarzu monachijskiego oddziału Mercedes-Benz i serdecznie witamy Mercedesa-Benza EQC 400 jako gościa w BMW Welt. Poprzez tę zaskakującą wymianę pojazdów chcielibyśmy zachęcić ludzi do zatrzymania się i refleksji, zasygnalizować solidarność i zwrócić uwagę naszych gości na inicjatywę wspierania lokalnych i regionalnych przedsiębiorstw – Powiddział Helmut Käs, szef BMW Welt.

Ta akcja ma też promować ideę wspierania monachijskiej inicjatywy „Kauf lokal” (kupuj lokalne), która ma na celu promocję handlu detalicznego w centrum miasta. W 2020 roku zakupy przez internet stały się o wiele bardziej popularne. Ponadto każdy klient liczy się w dzisiejszych czasach dla lokalnych i regionalnych detalistów. W związku z tym elektryczne SUV-y umieszczone w salonach konkurencji, powinny motywować do myślenia i pokazywać, że w obecnej sytuacji każdy powinien wykazywać pewną gotowość do kompromisu.

– W tym niezwykłym roku ważniejsze niż kiedykolwiek jest, abyśmy trzymali się razem jako społeczeństwo. Dlatego w tym roku dedykujemy wystawę naszego kultowego kalendarza adwentowego monachijskiej inicjatywie „Kauf lokal”, dając tym samym przykład solidarności ze sobą i lokalnego zaangażowania w mieście. Szczególnie cieszy nas fakt, że w spontanicznym dialogu z naszymi kolegami z BMW udało nam się zrealizować ideę pomocy w zdobyciu dodatkowej uwagi w przedświątecznej współpracy. Serdecznie witamy BMW w naszym monachijskim oddziale i cieszymy się, że możemy być w zamian gośćmi BMW Welt – powiedział Ulrich Kowalewski, Dyrektor Handlowy Mercedes-Benz Passenger Cars & Van Bavaria.

CZYTAJ TAKŻE: BMW M3 Touring: Po raz pierwszy z nadwoziem kombi

Projekt zainicjowany przez BMW i Mercedesa powinien przynieść duży odzew. W końcu koło wystawy Mercedesa przejeżdża ok. 180.000 pojazdów dziennie, a BMW Welt jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Monachium (ok. 3 mln osób rocznie).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Genewa 2019 | Cupra Formentor: Pierwszy z siedmiu

Cupra, jedna z najmłodszych marek na ryku pokazała, jak widzi swoją przyszłość. Oto Formentor. ...

Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Japońskie firmy specjalizujące się w tworzeniu nowoczesnych technologii oraz zabezpieczeń cybernetycznych wspólnie chcą tworzyć ...

Bardzo duże straty Tesli

W drugim kwartale 2019 roku Tesla po raz kolejny przyniosła straty. Choć Elon Musk ...

Mercedes S-klasa – komfort i bezpieczeństwo

Wszystko, co ważne w Mercedesie, dzieje się najpierw w Klasie S. Wszystko, co nowe, ...

Toyoty EV masowe w Chinach od 2019 r.

Toyota zacznie zapewne masową produkcję samochodów elektrycznych (EV) w Chinach już od 2019 r. ...

Wirus dobija polski rynek ciężarówek

Kondycja firm transportowych słabnie z miesiąca na miesiąc, co widać na rynku pojazdów. Wyhamowanie ...