Dealerzy dodają do elektrycznych aut domowe ładowarki

Im bardziej rośnie popyt na samochody z napędem elektrycznym, tym większą popularność zyskują domowe ładowarki typu wallbox. Mogą być stosowane zarówno w prywatnych garażach jak również w halach garażowych budynków wielorodzinnych lub biurowców.

Publikacja: 18.10.2020 18:05

Dealerzy dodają do elektrycznych aut domowe ładowarki

Foto: moto.rp.pl

Ich zaletą jest kilkukrotnie przyspieszenie ładowania w porównaniu do podpięcia auta pod zwykłe gniazdko w ścianie. Popularność tych urządzeń będzie rosła coraz szybciej, zwłaszcza że będą je oferować dealerzy jako dodatek do sprzedawanego samochodu. Takie rozwiązanie właśnie zaproponował swoim klientom w Polsce Hyundai. Importująca samochody spółka Hyundai Motor Poland (HMP) nawiązała współpracę z firmą GreenWay Polska, obsługującą siec ładowania samochodów elektrycznych w środkowej części Europy. Operator będzie dostarczał ładowarki wallbox do salonów Hyundai. Dealerzy mają je oferować klientom indywidualnym oraz flotowym. Kupujący auta będą mogli także zamówić montaż ładowarek.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

GreenWay zaproponował ponadto sieci dealerskiej HMP dostawę, montaż i obsługę stacji ładowania przy salonach. Spółka zapewni również wsparcie przy odbiorach technicznych urządzeń dokonywanych przez Urząd Dozoru Technicznego. – Nasza oferta obejmuje nie tylko dostęp do własnej sieci ładowania, ale także kompleksowe usługi związane z dostawą, budową i zarządzaniem ładowarki należącymi do podmiotów trzecich – poinformował Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. Zdaniem Rafała Krajewskiego, dyrektora Działu Posprzedażnego HMP, współpraca z GreenWay zwiększy atrakcyjność gamy modelowej marki. – Współpraca pomoże w rozwoju elektromobilności oraz będzie stanowić kolejny krok w transformacji Hyundaia z producenta samochodów w dostawcę rozwiązań mobilnych przyszłości – dodaje Michał Dziwulski, rzecznik HMP.

""

Foto: moto.rp.pl

Ładowarki typu wallbox jako dodatek do elektrycznego samochodu już wcześniej zaoferowała m.in. Mazda. Importująca samochody japońskiego producenta spółka Mazda Motor Poland podpisała umowę z GreenWay jeszcze w lutym tego roku, zapewniając wallboxa do każdego egzemplarza mazdy MX-30 z limitowanej wersji First Edition rezerwowanej do końca marca. Obecnie Mazda oferuje naścienną ładowarkę Enelion Stilo pozwalającą naładować akumulator prawie dwukrotnie szybciej niż z gniazdka za niespełna 3,8 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Największy w Europie salon Hyundaia jest w Polsce

Wallboxa oferuje także Volkswagen – to urządzenie ID. Charger ładujące akumulatory prądem o mocy do 11 kW. Pozwala naładować do pełna Volkswagena ID.3 z baterią o pojemności 58 kWh w sześć godzin. Podstawowa wersja ładowarki kosztuje 1,7 tys. zł. Droższa wersja wyposażona została w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem poprzez WiFi, co pozwala kontrolować urządzenie i proces ładowania.

""

Foto: moto.rp.pl

Ich zaletą jest kilkukrotnie przyspieszenie ładowania w porównaniu do podpięcia auta pod zwykłe gniazdko w ścianie. Popularność tych urządzeń będzie rosła coraz szybciej, zwłaszcza że będą je oferować dealerzy jako dodatek do sprzedawanego samochodu. Takie rozwiązanie właśnie zaproponował swoim klientom w Polsce Hyundai. Importująca samochody spółka Hyundai Motor Poland (HMP) nawiązała współpracę z firmą GreenWay Polska, obsługującą siec ładowania samochodów elektrycznych w środkowej części Europy. Operator będzie dostarczał ładowarki wallbox do salonów Hyundai. Dealerzy mają je oferować klientom indywidualnym oraz flotowym. Kupujący auta będą mogli także zamówić montaż ładowarek.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem