Im bardziej rośnie popyt na samochody z napędem elektrycznym, tym większą popularność zyskują domowe ładowarki typu wallbox. Mogą być stosowane zarówno w prywatnych garażach jak również w halach garażowych budynków wielorodzinnych lub biurowców.

Ich zaletą jest kilkukrotnie przyspieszenie ładowania w porównaniu do podpięcia auta pod zwykłe gniazdko w ścianie. Popularność tych urządzeń będzie rosła coraz szybciej, zwłaszcza że będą je oferować dealerzy jako dodatek do sprzedawanego samochodu. Takie rozwiązanie właśnie zaproponował swoim klientom w Polsce Hyundai. Importująca samochody spółka Hyundai Motor Poland (HMP) nawiązała współpracę z firmą GreenWay Polska, obsługującą siec ładowania samochodów elektrycznych w środkowej części Europy. Operator będzie dostarczał ładowarki wallbox do salonów Hyundai. Dealerzy mają je oferować klientom indywidualnym oraz flotowym. Kupujący auta będą mogli także zamówić montaż ładowarek.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

GreenWay zaproponował ponadto sieci dealerskiej HMP dostawę, montaż i obsługę stacji ładowania przy salonach. Spółka zapewni również wsparcie przy odbiorach technicznych urządzeń dokonywanych przez Urząd Dozoru Technicznego. – Nasza oferta obejmuje nie tylko dostęp do własnej sieci ładowania, ale także kompleksowe usługi związane z dostawą, budową i zarządzaniem ładowarki należącymi do podmiotów trzecich – poinformował Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. Zdaniem Rafała Krajewskiego, dyrektora Działu Posprzedażnego HMP, współpraca z GreenWay zwiększy atrakcyjność gamy modelowej marki. – Współpraca pomoże w rozwoju elektromobilności oraz będzie stanowić kolejny krok w transformacji Hyundaia z producenta samochodów w dostawcę rozwiązań mobilnych przyszłości – dodaje Michał Dziwulski, rzecznik HMP.

Ładowarki typu wallbox jako dodatek do elektrycznego samochodu już wcześniej zaoferowała m.in. Mazda. Importująca samochody japońskiego producenta spółka Mazda Motor Poland podpisała umowę z GreenWay jeszcze w lutym tego roku, zapewniając wallboxa do każdego egzemplarza mazdy MX-30 z limitowanej wersji First Edition rezerwowanej do końca marca. Obecnie Mazda oferuje naścienną ładowarkę Enelion Stilo pozwalającą naładować akumulator prawie dwukrotnie szybciej niż z gniazdka za niespełna 3,8 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Największy w Europie salon Hyundaia jest w Polsce

Wallboxa oferuje także Volkswagen – to urządzenie ID. Charger ładujące akumulatory prądem o mocy do 11 kW. Pozwala naładować do pełna Volkswagena ID.3 z baterią o pojemności 58 kWh w sześć godzin. Podstawowa wersja ładowarki kosztuje 1,7 tys. zł. Droższa wersja wyposażona została w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem poprzez WiFi, co pozwala kontrolować urządzenie i proces ładowania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bentley pod kreską. Rodziny Porsche i Piëch niezadowolone

Rodziny Porsche i Piëch, które są większościowymi właścicielami grupy Volkswagena są niezadowoleni z rozwoju ...

Leasing wyhamował od początku roku, a będzie jeszcze gorzej

Wyniki branży leasingowej, podobnie jak wyniki całej polskiej gospodarki wyhamowały w pierwszych miesiącach 2020 ...

Kolejne problemy Tesli. Załamanie sprzedaży w Chinach i…

Tesla stoi przed kolejnymi kłopotami. W Chinach załamała się sprzedaż, a z firmy odchodzą ...

Nie będzie porozumienia w sprawie brexitu, nie będzie Qashqaia

Według doniesień brytyjskiej prasy w przypadku brexitu bez porozumienia, Nissan poważnie się zastanowi nad ...

Od zaopatrzeniowca do szefa.VW ma nowego dyrektora zarządzającego

Rada nadzorcza Volkswagena zastąpiła Herberta Diessa, dotychczasowego dyrektora zarządzającego, Ralfem Brandsaetterem, który od lat ...

Który samochód elektryczny ma najmniejszą utratą wartości?

Które z aut elektrycznych oferowanych na polskim rynku mają najlepszą wartość rezydualną? Zestawienie Top ...