Volkswagen podjął współpracę z berlińskim Uber Green, aby w ramach tej usługi na ulicach niemieckiej stolicy kursowało więcej elektrycznych Golfów. Ich liczba ma wzrosnąć o ponad 100.

Niemieccy eksperci są zaskoczeni tym posunięciem, tym bardziej że Volkswagen ma od 2019 roku w Berlinie własną usługę car-sharing dla elektryków – WeShare. We flocie WeShare znajduje się 1450 e-golfów. Model biznesowy WeShare przypomina car-sharing, który jest znany także w Polsce. Klienci w Berlinie płacą za wynajem e-golfa 0,19 euro za minutę, z kolei za wynajem całodobowy należy zapłacić 49 euro. WeShare przeznaczył kolejne 50 e-golfów do testów wynajmu na zasadach długoterminowych. To nowe rozwiązanie umożliwia wynajem e-golfa na cały miesiąc za 449 euro. W cenie są wszystkie koszty stałe, tak że użytkownik ponosi jedynie koszty ładowania.

CZYTAJ TAKŻE: We Share: Dwa tysiące elektrycznych VW w Berlinie

W Berlinie WeShare musi się jednak zmierzyć z problemem ładowania, bo na tym etapie rozwoju pracownicy firmy odbierają samochody z niskim ładowaniem na terenie miasta i szukają wolnych ładowarek. W berlińskim urzędzie miasta sypią się skargi na e-golfy z WeShare, blokujące czasem ładowarki w mieście nawet przez całą noc. Latem tego roku WeShare podał do wiadomości publicznej, że wstrzyma się do następnego roku z rozszerzeniem swoich usług na kolejne miasta w Niemczech i Europie. Wcześniej zapowiadano ekspansję w siedmiu metropoliach, w tym w Paryżu, Budapeszcie, Pradze i Monachium. Łącznie w tych miastach miało być do dyspozycji klientów przeznaczonych aż 8400 samochodów elektrycznych. Głównie miały być to e-golfy (także ID.3) i e-upy, a w Pradze i Budapeszcie – Skody CITIGOe iV.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.3, Joachim Löw i mur berliński

Dyrektor firmy Philipp Reth tłumaczy, że rozszerzenie działalności wstrzymują problemy związane z epidemią COVID-19. W rozmowie z niemieckimi mediami Reth wyraził obawy przed kolejnym lockdownem, który znacznie ograniczyłby mobilność w europejskich miastach. To właśnie w kontekście problemów WeShare współpraca z Uber Green ze strony Volkswagena nabiera sensu. Niewykluczone, że Volkswagen już wcześniej przeznaczył na ekspansję znaczną liczbę deficytowych e-golfów, które teraz trafią do usług Uber Green. Koncern zaprasza kontraktowanych z Uber Green przewoźników, którzy otrzymali licencje amerykańskiego pośrednika, do kooperacji i włączenia do usług e-golfów.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kiedy podrożeje paliwo? Zapytaliśmy eksperta

Odmrażanie gospodarki powoduje większy popyt na paliwa. Czy oznacza to, że już niedługo możemy ...

Ford Ranger Raptor: Przepustka do innego świata

Ford Ranger doczekał się wyjątkowej wersji Raptor. To pickup do zadań bardzo specjalnych. Jeśli ...

Volkswagen ID. Space Vizzion: Elektryczna przyszłość Passata Kombi

Volkswagen zaprezentuje na salonie samochodowym w Los Angeles koncepcyjny model o nazwie ID. Space ...

W Polsce ruszy produkcja nowego Volkswagena

W zakładach Volkswagena Poznań zmiana warty. W piątek z linii produkcyjnej zjechał ostatni egzemplarz ...

Fabryka PSA w Tychach uruchamia trzecią zmianę produkcyjną

Zakład Groupe PSA w Tychach uruchomił trzecią zmianę produkcyjną. Fabryka prowadzi, od stycznia 2019 ...

Toyota odczytuje pogodę z ruchu wycieraczek

Toyota wspólnie z japońskim serwisem pogodowym Weathernews rozpoczęły testy nowego systemu, który ma za ...