Według jednego z raportów, grupa Volkswagen rozważa sprzedaż swojej luksusowej marki Bugatti.

Prasa niemiecka rozpisała się na temat jednego z raportów, z którego wynika, że w grupie Volkswagena pojawiły się plany sprzedaży marki Bugatti. Póki co VW komentuje powstałe plotki bardzo ostrożnie – Nie komentujemy spekulacji na temat przyszłości marki – to póki co jedyna oficjalna odpowiedź ze strony Bugatti na ten temat. Podobne wypowiedzi można było usłyszeć z centrali VW w Wolfsburgu.

CZYTAJ TAKŻE: Bugatti Chiron La Voiture Noire: Kosztuje prawie 50 mln zł i już został sprzedany

Bugatti Chiron.

Jednak jak podaje „Süddeutschen Zeitung” zarząd Volkswagena rzekomo już zatwierdził umowę. Obecnie nadal brakuje zgody rady nadzorczej. Krążą również plotki, że w drugim etapie szefowie koncernu rozważą możliwość sprzedaży innych luksusowych marek jak Bentley i Lamborghini i producenta motocykli Ducati.

Bugatti Chiron.

Przedstawiciele marki Bugatti wyjaśniali również, że koncentrują się na codziennej działalności i z obecnej perspektywy nie ma powodu, dla którego marka miałaby zmieniać właściciela. Marka wypracowała ostatnio zysk, a w 2019 roku sprzedała 82 samochody. Firma nie podaje żadnych dalszych szczegółów dotyczących swoich danych finansowych. Bugatti również stosunkowo dobrze radzi sobie z kryzysem w bieżącym roku. Pandemia korony nie wpłynęła tak bardzo na biznes dóbr luksusowych, jak na masową konsumpcję.

Bugatti Chiron.

CZYTAJ TAKŻE: 111 lat Bugatti: Połączenie luksusu, sportowego charakteru i elegancji

W temacie Bugatti jako strona zainteresowana pojawiła się chorwacka firma Rimac. Założyciel firmy, Mate Rimac, nie chciał komentować swoich planów związanych z Bugatti, zapytany przez „Automobilwoche” odpowiedział tylko „Mogę to zrobić”. Co ciekawe w ostatnim czasie Porsche zwiększyło swój udział w firmie Rimac z 15,5 procent do 49 proc. Tym bardziej przejęcie Bugatti przez Chorwatów wydaje się być możliwa. Założyciel firmy, 32 letni Mate Rimac ma 51 proc. udziałów i niedawno widziano go w Molsheim w Alzacji, gdzie produkowany jest Bugatti Chiron.

Bugatti Chiron.

Rimac Automobili ma swoją siedzibę w Sveta Nedelja koło Zagrzebia w Chorwacji. Start-up zajął się opracowaniem i produkcją elektryczne supersamochody, napędów elektrycznych i systemów akumulatorów. Firma została założona przez Mate Rimac w 2009 roku. Pierwszy model o nazwie Concept_One, jest znane jako najszybsze na świecie produkowane auto z napędem elektrycznym. Rimac Concept_One ma moc od 1088 KM do 1244 KM, przyspiesza do setki w 2,8 sekundy i rozpędza się do 355 km/h. W 2018 roku firma zaprezentowała swój drugi model – C_Two (1914 KM, 0-100 km/h poniżej dwóch sekund, 0-300 km/h w 12 sekund, V-max: 412 km/h). Rimac jest odpowiedzialny za napęd hybrydowy KERS w nowym supersamochodzie Astona Martina – Valkyrie. Firma produkuje również system akumulatorów dla Koenigsegg Automotive (model Regera) i Jaguara, a także dla innych producentów samochodów.

Rimac Concept_One.
Rimac C_Two.
Bugatti Chiron.
Bugatti Chiron.
Bugatti Chiron.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tesla: Produkcja Modelu 3 w namiocie

Fali krytyki, która spadła na szefa Tesli, Elona Muska, po części jest winien sobie ...

Kia i Hyundai angażują się w budowę szybkich ładowarek w Europie

Kia Motors i Hyundai Motor inwestują w firmę IONITY. To utworzona przez producentów samochodów spółka joint ...

SEAT MiiMetropolisLab na ulicach Barcelony

Transport w miastach: współdzielenie aut to dopiero początek rewolucji

Szykuje się rewolucja w miejskim transporcie. W niedalekiej przyszłości jedna aplikacja będzie pozwalać na ...

Wolno przez Islandię

Na Islandii obowiązuje dodatkowe ograniczenie prędkości, obejmujące drogi szutrowe. Ale co się dziwić, skoro ...

Nie będzie salonu samochodowego w Pekinie

Auto show w Pekinie zaplanowany na kwiecień został przełożony na czas nieokreślony. Powodem tego ...

Takata upadła i trafiła do Amerykanów

Japoński producent airbagów, sprawca gigantycznej akcji naprawczej na świecie wystąpił do sądów o ochronę ...