Jeszcze w tym roku policjanci doposażą się w kilkaset nowych samochodów. Na liście znalazły się nie tylko tradycyjne kombi z silnikami spalinowymi, ale też auta ekologiczne (elektryczne, hybrydy), SUVy, corssovery czy nawet samochody opancerzone. Nie pominięto też autobusów czy ciężarówek.

Rok 2020 to rok zakupów radiowozów polskiej policji. Lista samochodowych życzeń jest imponująca. Niektóre komendy policji właściwie będą miały wymienione swoje floty. Efektem tego będzie ponad 600 nowych samochodów, a wszystko w ramach kilkunastu przetargów.

CZYTAJ TAKŻE: Skody Superb w służbie grupy „Speed”

Radom dla kraju
Największy z nich ogłosiła Komenda Wojewódzka Policji w Radomiu. Opiewa on na 112 oznakowanych radiowozów (dodatkowo 15 w ramach opcji) oraz jeden nieoznakowany. Auta określone w przetargu będą wykorzystywane do zadań patrolowych, interwencyjnych oraz kontroli pojazdów. W wymaganiach określono, że oznakowane auta mają mieć długość minimum 4,5 metra, czterocylindrowy silnik benzynowy o objętości skokowej co najmniej 1,35-litra i moc nie mniejszą niż 100 kW (ponad 135 KM). Z kolei nieoznakowany radiowóz może być nadwoziu liftback lub sedan (dość duży rozstaw osi 2,8 m), posiadać napęd hybrydowy składający się z silnika elektrycznego min. 60 kW i jednostki spalinowej co najmniej 1,6-litra o mocy min. 130 kW. Pojazdy trafią nie tylko do Radomia, ale również do komend w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie oraz we Wrocławiu.

Komenda Główna Policji, Opole i Poznań
Kolejne duże przetargi ogłosiła Komenda Główna Policji oraz Komenda Wojewódzka Policji w Opolu. Każdy z nich dotyczył 100 radiowozów. Przetarg przygotowany przez Opole został ogłoszony w imieniu kilkunastu jednostek z całego kraju. Opiewa na 100 nieoznakowanych radiowozów (dodatkowe 45 w opcji). Mają posiadać benzynowe silniki o objętości skokowej minimum 1,35-litra i mocy co najmniej 100 kW (ponad 135 KM). Z kolei Komendę Główną Policji interesują auta w nadwoziu kombi-van z 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi (benzyna lub diesel) o mocy nie mniejszej niż 85 kW (ponad 115 KM). Kombi-vany są również w kręgu zainteresowań poznańskiej komendy. W przetargu określono ich liczbę na 20 sztuk. Mają to być samochody do kontroli drogowej oraz przewozu psów.

Olsztyn, Rzeszów i Łódź
Reszcie kraju pozazdrościł Olsztyn. Komenda z tego miasta ogłosiła przetarg na nieoznakowane radiowozy kompaktowe segmentu C. W wymaganiach zgłoszono, że ich benzynowe silniki mają mieć moc nie mniejszą niż 129 KM. Wśród aut nie zabrakło też zamówienia na nieoznakowaną terenówkę (2 firmy wystawiły ofertę na Toyotę Hilux). Nieoznakowane radiowozy zamawia też Rzeszów. W tym przypadku ma to być 17 sztuk gwarantowanych oraz 4 w opcji.

CZYTAJ TAKŻE: Policja się zbroi. Kupuje pancerne terenówki

Policja w Łodzi ma natomiast chrapkę na auta z napędem 4×4. W ramach postępowania zakupionych ma zostać 74 SUVów (26 dodatkowo w opcji). Mają one mieć silniki benzynowe o mocy 100 kW (ponad 135 KM). Docelowo będą wykorzystywane przez łódzki garnizon, ale także jednostki na terenie całego kraju.

Inne zamówienia
Lista samochodów zamówionych przez policję jest długa. Poza wymienionymi można jeszcze wspomnieć o oznakowanych modelach kombi, SUVach lub corssoverach dla Bydgoszczy (20 sztuk i 4 w opcji – zostaną dostarczone przez dealera Hyundaia), 25 sztukach hybrydowych kombi dla Krakowa, 4 radiowozach elektrycznych dla Wrocławia czy nieoznakowanych i pancernych aut terenowych dla Komendy Głównej Policji. Nie zapomniano też o autach wagi ciężkiej. Chodzi dokładniej o 2 autokary turystyczne od MANa dla Wrocławia czy holownik ciężarowy dla stołecznej policji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autonomiczne przyspieszenie Apple

Producent iPhone’ów nie kryje swoich ambicji zagospodarowania przyszłego rynku tzw. samojezdnych pojazdów. Prace nad ...

Bugatti Chiron: Nr 100 opuścił fabrykę

Chiron zadebiutował na salonie w Genewie w 2016 roku jako następca modelu Veyron. Ma ...

Daimler zwiększa sprzedaż aut i obroty, ale zarabia mniej

Daimler w 2018 roku zwiększył sprzedaż aut i obroty, ale zarobił mniej. Powodów jest ...

Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

CEO Nissana Carlos Ghosn

Carlos Ghosn dostał podwyżkę

Nissan zapłacił Carlosowi Ghosnowi za ostatni rok (do 31 marca) 1,098 mld jenów (8,78 ...

ACEA: Brexit i normy emisji wyhamują rynek w Europie

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r. w Europie wzrośnie tylko o 1 proc. z ...