Katowice liderem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

Spełnienie wymagań ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych dla samorządów oraz włodarzy miast jest istotną kwestią. Każdy na swój sposób stara się osiągnąć wyznaczone cele do końca roku, aby uniknąć płacenia kar. Katowice jako pierwsze mają to już za sobą. Wykonały cel i to z nawiązką.

Publikacja: 11.05.2020 23:56

Katowice liderem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

W ustawie z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych, określono wytyczne dla gmin, dotyczące liczby punktów do ładowania pojazdów elektrycznych, jak też punktów do tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG), które muszą powstać do dnia 31 grudnia 2020 roku. Przytaczając Art. 60.1. ustawy (fragment odnośnie stacji ładowania pojazdów elektrycznych). Minimalna liczba punktów ładowania zainstalowanych do dnia 31 grudnia 2020r. w ogólnodostępnych stacjach ładowania, zlokalizowanych w gminach wynosi:
1) 1000 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 1 000 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 600 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 700 pojazdów samochodowych,
2) 210 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 300 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 200 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 pojazdów samochodowych,
3) 100 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 150 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 95 000 pojazdów samochodowych i na 1000mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowych,
4) 60 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 100 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowy”.

CZYTAJ TAKŻE: Drożej na A4 Kraków-Katowice

""

moto.rp.pl

Katowice jako pierwsze miasto w Polsce spełniło wyznaczone wymagania, które zakładają udostępnienie 100 punktów ładowania do końca roku. Obecnie funkcjonuje tam 115 punktów ładowania. Wśród nich można wymienić te od takich operatorów jak np.: Tauron, PKN Orlen czy GreenWay. – Katowice są liderem w zakresie elektromobilności. Pierwszy samochód elektryczny zakupiliśmy już w 2012 roku. Dzisiaj już wiemy, że elektryczne pojazdy odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, dlatego jednocześnie rozwijamy bazę stacji ładowania pojazdów elektrycznych w mieście. Przeprowadziliśmy kompleksowe postępowanie na dzierżawę nieruchomości pod lokalizację 30 stacji ładowania na terenach miejskich. Była to strategiczna decyzja, dzięki której dzisiaj w mieście funkcjonuje łącznie 115 punktów ładowania. Warto dodać, iż kolejnych 11 punktów jest w trakcie uruchamiania, natomiast 23 punkty znajdują się w budowie i zostaną uruchomione do końca roku. Uzupełnieniem tych działań jest zakup kolejnych autobusów elektrycznych, a także pojazdów porządkowych, które są już w flocie MPGK Katowice i dbają o czystość miasta – możemy przeczytać wypowiedź Marcina Krupy, prezydent Katowic w moto.pl.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Lotos wprowadza opłaty za ładowanie elektrycznych aut

W Polsce powoli powstają punkty ładowania aut elektrycznych. Przykład Katowic pokazuje, że udało się stworzyć łącznie 115 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Może się jednak okazać, że przy zwiększającej się liczbie pojazdów zasilanych z gniazdka, 115 stacji ich ładowania będzie kroplą w morzu potrzeb. Dlatego konieczne są dalsze prace nad rozwojem tej sieci.

W ustawie z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych, określono wytyczne dla gmin, dotyczące liczby punktów do ładowania pojazdów elektrycznych, jak też punktów do tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG), które muszą powstać do dnia 31 grudnia 2020 roku. Przytaczając Art. 60.1. ustawy (fragment odnośnie stacji ładowania pojazdów elektrycznych). Minimalna liczba punktów ładowania zainstalowanych do dnia 31 grudnia 2020r. w ogólnodostępnych stacjach ładowania, zlokalizowanych w gminach wynosi:
1) 1000 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 1 000 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 600 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 700 pojazdów samochodowych,
2) 210 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 300 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 200 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 pojazdów samochodowych,
3) 100 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 150 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 95 000 pojazdów samochodowych i na 1000mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowych,
4) 60 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 100 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowy”.

Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km