Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy

Volkswagen odczuwa przyrost zapotrzebowania na auta elektryczne i zelektryfikowane. Na niemieckim rynku co drugie zamówienie najmniejszego modelu up! dotyczy wersji z elektrycznym napędem. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący w Niemczech decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).

Publikacja: 14.04.2020 17:12

Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen e-up! dysponujący mocą 61 kW (83 KM) znajduje się na niemieckim rynku od listopada 2019 roku i stanowi przepustkę do świata elektromobilności. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku zamówiono 20.000 egzemplarzy tego modelu. Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21.975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Podatek od pojazdów mechanicznych oraz koszty wymiany oleju odpadają. Na polskim rynku cena elektrycznego VW up! rozpoczyna się od 96 290 zł.

""

Volkswagen e-Up!

Foto: moto.rp.pl

Hybrydyzacja to drugi z głównych elementów strategii Volkswagena w dziedzinie układów napędowych, prowadzącej ku epoce pojazdów bezemisyjnych. Pierwsze modele plug-in były oferowane przez Volkswagena w 2014 roku w modelu Passat GTE. Teraz pojawiła się na rynku druga generacja tego modelu, która ma znacznie większy zasięg na energii elektrycznej. Wyposażony w akumulatory o większej pojemności nowy Passat Variant GTE ma moc 160 kW (218 KM) i według procedury WLTP jest w stanie przejechać 56 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Według wewnętrznych statystyk firmy dzienny dystans przeciętnego użytkownika Volkswagena wynosi 42 km. W klasie samochodów, do której należy Passat najczęściej zamawiane są wersje z silnikami diesla, tymczasem model z jednostką benzynową i hybrydowym zespołem napędowym stanowi dzisiaj 15 procent zamówień. Liczba ta wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z zamówieniami na Passata GTE poprzedniej generacji.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen chce dostarczyć 30 tysięcy modeli ID.3 jednocześnie

""

Volkswagen Passat GTE Variant.

Foto: moto.rp.pl

Z innych modeli hybrydowych plug-in Volkswagena na rynku pojawi się Golf ósmej generacji, ten sam zespół napędowy zostanie zastosowany w Arteonie oraz w Tiguanie. Na początku marca premierę miał nowy topowy model marki – Touareg R. To również hybryda PHEV, a moc systemowa jego układu napędowego składającego się z silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 340 kW (462 KM).

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen eHome: Sprzedaż auta przez wideokonferencję

""

Volkswagen Touareg R.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen e-up! dysponujący mocą 61 kW (83 KM) znajduje się na niemieckim rynku od listopada 2019 roku i stanowi przepustkę do świata elektromobilności. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku zamówiono 20.000 egzemplarzy tego modelu. Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21.975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Podatek od pojazdów mechanicznych oraz koszty wymiany oleju odpadają. Na polskim rynku cena elektrycznego VW up! rozpoczyna się od 96 290 zł.

Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika