Paryski salon samochodowy zaplanowany na koniec września, jak na razie, jak najbardziej odbędzie się. Tyle, że w niczym nie będzie przypominał wielkiego święta obchodzonego z wielką pompą, jak to było zazwyczaj. Bo i nie bardzo jest co świętować.

Wielkie imprezy samochodowe w tym roku znikały jedna za drugą. Odwołany został Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie z początku marca, salon w Pekinie z kwietnia został przesunięty na na razie jeszcze nieznany termin, salon w Nowym Jorku być może odbędzie się w sierpniu, a w Detroit przeniesiony w tym roku ze stycznia na czerwiec. Został jednak ostatecznie odwołany i planowany jest także w czerwcu, tyle że dopiero za rok. Za to za półtora roku wystawa samochodowa Frankfurt Motor Show ma się zmienić w München Motor Show, bo przeniesie się ze stolicy Hesji do stolicy Bawarii. Na 18- 21 czerwca z ostatniej dekady marca przesunięty został także Salon Motoryzacyjny w Poznaniu.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że organizatorzy paryskiego salonu wręcz rozważali odwołanie tej imprezy rozciągniętej na wielu hektarach przy Portes de Versailles i bardzo drogiej dla uczestników. Teraz już są daty – cały Salon d’Auto 2020 zaplanowany jest na 26 września – 11 października, dni prasowe na 29-30 września. Tyle, że nie będzie to już wielka wystawa najnowszych modeli największych producentów. Więcej, takich stoisk ma wręcz nie być. Zostaną za to w programie inicjatywy Movin’On, czyli przeznaczone dla biznesu i poświęcone zrównoważonemu transportowi. „Na razie jesteśmy w kontakcie z wystawcami w tej niezwykle trudnej sytuacji wywołanej epidemią koronawirusa i falą ekonomicznego załamania, która uderzyła w przemysł samochodowy” – napisali organizatorzy Salon d’Auto do potencjalnych wystawców przypominając również, że tak fabryki, jak i salony dilerskie zostały zamknięte z powodu światowej pandemii. Teraz salon samochodowy ma się zmienić z wystawy w Paryski Festiwal Ruchu, a zwiedzający już nie będą oglądali kolejnych najnowszych modeli samochodów osobowych, tylko przyjrzą się przyszłościowym modelom transportu.

CZYTAJ TAKŻE: Poznań Motor Show 2019: Cały dzień wśród samochodów

CZYTAJ TAKŻE: IAA 2019: Pożegnanie z Frankfurtem

Zdecydowanie jest to już koniec wielkich wystawowych imprez motoryzacyjnych, jakie znamy z przeszłości. Zaczęło się od tego, że hostessy już nie pojawiały się na stoiskach w butach na niebotycznie wysokich obcasach, tylko w trampkach, a prekursorami tej mody były Jeep, Citroen i Skoda. Najdłużej trwały przy tradycji marki włoskie i azjatyckie, ale ostatecznie hostessy ze stoisk zniknęły w ogóle, pojawiły się stoiska z informacjami. Potem zaczęli się wykruszać wystawcy. Jako pierwszy zbuntował się prezes Volvo Cars, Hakan Samuelsson, który nie ukrywał, że wystawianie się za setki tysięcy, czasami miliony franków, euro czy dolarów dla jego marki nie ma sensu i że nie ma zamiaru z przymusu uczestniczyć w tym targowisku próżności. —Zostawimy sobie salony w Pekinie, Szanghaju i w Genewie — mówił prezes Volvo w rozmowie z „Rzeczpospolitą”. Potem Genewę także sobie odpuścił. Za nim poszli inni i jeździli jedynie wówczas, gdy rzeczywiście mieli jakiś hitowy model, który chcieli pokazać całemu światu. Najprawdopodobniej więc koronawirus zakończy erę wielkich wystaw. Odwołany salon w Genewie pokazał dobitnie, że wszystko można pokazać w sieci, a informacja przez to wcale nie jest uboższa. W sieci mają być pokazane również najnowsze modele Jeepów Renegade i Compassa. Salony amerykańskiej marki już zostały otwarte i można tam wejść dzięki aplikacji Google Hangouts Meet. A działy marketingu mają już kolejne pomysły.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny Tesli Model 3 w Europie

Tesla Model 3 wchodzi do sprzedaży na europejski rynek. Sprawdzamy ceny w kilku wybranych ...

Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda

Rynek nowych aut bije rekord za rekordem

Maj - według Instytutu Samar - był kolejnym, już trzydziestym ósmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu ...

Najmniejszy SUV Hyundaia wyceniony. Cena zaskakuje

Hyundai do oferty wprowadza nowego SUV-a. Bayon jest najmniejszym, a zarazem najtańszym przedstawicielem tego ...

Niemcy będą masowo dozbrajać stare diesle

Perspektywa ograniczenia ruchu w dużych miastach dla samochodów z dieslem nie spełniającym nowych norm ...

Wyprzedaż rocznika 2018 rozpoczęta. Volkswagen z dużymi obniżkami na Passata

Wyprzedaż rocznikowa rozpoczęta. Jako jeden z pierwszych melduje się Volkswagen z rabatami na roczniki ...

Bugatti w przyszłości z drugim modelem. Jednak bez SUV-a i limuzyny

Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Bugatti, widzi w przyszłości więcej niż tylko model w ofercie ...