Doniesienia o śmiertelnych wypadkach związanych z autopilotem Tesli nie mają końca. W kolejnym w Los Angeles zginęły dwie osoby.

Los Angeles, 29 grudnia 2019 roku. W kalifornijskim mieście Gardena Tesla Model S przejeżdża na czerwonym świetle na zjeździe z autostrady i uderza w prawidłowo jadącą Hondę Civic. W Hondzie podróżują kobieta i mężczyzna, którzy giną na miejscu. Jadąca w Tesli kobieta z mężczyzną trafiają do szpitala z obrażeniami, które nie zagrażały życiu. Jak wykazało dochodzenie Tesla Model S była prowadzona w trybie z aktywnym system autopilota.

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) rozpoczął dochodzenie w tej sprawie. Rzecznik NHTSA potwierdził, że system autopilota był aktywny podczas wypadku. Amerykański urząd już od jakiegoś czasu bada wypadki, które miały miejsce przy aktywnym użyciu autopilota Tesli.

W innym wypadku w hrabstwie Putnam w stanie Indiana (USA) Tesla wjechała w stojący wóz straży pożarnej. 25-letni kierowca został poważnie ranny, a jego żona zmarła z powodu odniesionych obrażeń. Według sierżanta policji stanowej jadący Teslą kierowca zeznał, że zawsze jeździ z włączonym autopilotem. Na początku grudnia kolejna Tesla wbiła się w stojący na poboczu wóz policyjny. Na szczęście w tym wypadku nikt nie został poważnie ranny. Kierowca Tesli zeznał policji, że włączył autopilota i podczas wypadku rozglądał się za psem, który siedział na tylnym siedzeniu.

Tesla po ostatnich zdarzeniach nie wydała żadnego oświadczenia. Kalifornijski producent samochodów elektrycznych po poważnych wypadkach z udziałem autopilota Tesli ze stoickim spokojem podkreśla, że kierowca nigdy nie może zrezygnować z kontroli nad pojazdem, zgodnie z instrukcją obsługi. Z drugiej strony Tesla intensywnie reklamuje półautonomiczne funkcje swoich pojazdów pod potencjalnie mylącą nazwą „autopilot” i hasłem – „gotowy do autonomicznej jazdy”. Technologia Tesli umożliwia obecnie jedynie podstawową autonomiczną jazdę na poziomie 2 (w pełni autonomiczna jazda to poziom 5). Wielu Amerykanów rozumie reklamowaną przez Teslę technologię jako taką, która pozwala na w pełni samodzielną jazdę samochodu bez udziału kierowcy. Znane są przypadki, podczas których kierowca śpi podczas jazdy Teslą.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny pickup Tesli nie będzie mógł jeździć w Europie

Tymczasem skory do szybkich reakcji Elon Musk w tym przypadku siedzi cicho, a firma powtarza w kółko formułkę o odpowiedzialność kierowcy. Z drugiej strony marketing Tesli patologicznie trzyma się terminu „autonomiczny”. Negatywnie trzeba też ocenić pracę Amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, który już od lat zajmuje się tą sprawą, póki co bez najmniejszych efektów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nawet jedno na 200 aut może nie mieć ważnej polisy OC

Po polskich drogach jeździ blisko 100 tys. samochodów bez ważnej polisy OC. To nawet ...

Elektromobilność: Polska coraz bardziej pod prąd

Brakuje ładowarek, a w sprzedaży aut na prąd wyprzedzają nas Czesi, Węgrzy czy Rumuni. ...

Volkswagen: rebranding stulecia

Volkswagen wprowadza nowy logotyp i w ślad za tym zmienia wizerunek marki. Oficjalna prezentacja ...

Fotoradarowa afera na moście

O radarach ustawionych na moście Poniatowskiego w Warszawie głośno zrobiło się z powodu ich ...

Volkswagen eHome: Sprzedaż auta przez wideokonferencję

Branża motoryzacyjna szuka nowej drogi sprzedaży samochodów z możliwością obsługi klienta w jego własnym ...

Nowa jakość w segmencie B. Bezszelestnie i dynamicznie

Corsa jest jednym z ulubionych aut w Europie. Jej popularność wynika z wszechstronności, dobrych ...