W ubiegłym miesiącu w Chinach spadła sprzedaż samochodów elektrycznych do 80 000 sztuk. Jeszcze w czerwcu wzrost sięgał 80 procent. Jak podało stowarzyszenie przemysłu samochodowego China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) ogólna sprzedaż samochodów na największym rynku samochodowym na świecie spadła (po raz trzynasty z rzędu w dół) w lipcu o 4,3 procent.

""

moto.rp.pl

Po spadku o 9,6 procent w czerwcu i 16,4 procent w maju, a także pierwszym rocznym spadku w ubiegłym roku to pierwszy minus rynku motoryzacyjnego od lat 90. XX wieku, które po części wynika z wojny handlowej ze Stanami Zjednoczonymi. Przedstawiciele stowarzyszenia CAAM spodziewają się, że sprzedaż samochodów w Chinach spadnie o 5 procent rok do roku do 26,68 mln pojazdów w 2019 roku. Zmniejszono też prognozę wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych z 1,6 mln egzemplarzy do 1,5 miliona. Również główne chińskie marki motoryzacyjne – Geely, Great Wall – przewidują spadek sprzedaży i mniejsze zyski. Peugeot planuje zamknięcie zakładu i zatrudnienie mniejszej ilości pracowników.

ZOBACZ TAKŻE: Sprzedaż aut na świecie: Chiny na dużym minusie